Jak zwiększyć sprzedaż bezpośrednią w hotelach
Opłacalność biznesu hotelarskiego jest na dużo niższym poziomie ze względu na drastycznie rosnące koszty, a hotelarze przyglądają się każdej złotówce kilka razy przed jej wydaniem. Dlatego coraz większego znaczenia nabiera sprzedaż bezpośrednia, dzięki której można ograniczyć koszty prowizji i optymalizować sprzedaż dodatkowych usług i produktów oferowanych przez hotel. C
Z cyklu „Młode talenty polskiej branży hotelarskiej” – wywiad z Dawidem Miotkiem
Dawid Miotk – absolwent Zespołu Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych w Gdyni, reprezentant Polski w międzynarodowych zawodach WorldSkills 2022 w Szwajcarii w konkurencji Obsługa Gości Hotelowych. Jesteś tegorocznym maturzystą. Dlaczego wybrałeś edukację akurat w technikum hotelarskim? Co Tobą kierowało? Już w gimnazjum długo zastanawiałem się jak wyobrażam sobie moją przyszłoś
Tak wyglądają wnętrza długo wyczekiwanego Hotelu Verte Autograph Collection w Warszawie
Powstający w sąsiedztwie Zamku Królewskiego w Warszawie, jeden z najbardziej wyczekiwanych hoteli w Polsce będzie działał pod nazwą Hotel Verte Autograph Collection. Obiekt przy ulicy Podwale 3/5 powstał w wyniku adaptacji pałaców Branickich i Szaniawskich, które inwestor, firma deweloperska Budizol z Włocławka, kupiła za 21 mln zł jeszcze w połowie ubiegłej dekady. Powstałe […]
Regulamin hotelowy – czy wiesz jakie gość ma prawa i obowiązki?
O dokumencie zwanym regulaminem hotelowym zapewne wszyscy słyszeli. Jednak nie wszyscy, zarówno goście, jak i pracownicy obsługi hotelowej wiedzą, o czym jest w nim mowa. Podpisując kartę pobytu w recepcji, na której widnieje klauzula – Zapoznałem się z warunkami regulaminu hotelowego i zobowiązuję się do ich przestrzegania – warto się orientować, jakie gość ma prawa […]
Film „Życie od kuchni” z lekcją o życiu i wskazówkami dla kelnerów
Lubię dobre filmy, które przy okazji pokazują profesjonalną obsługę gości, jak opisany kiedyś przeze mnie Pretty Woman, Hotel Mumbaj, czy Pokojówka na Manhattanie. Wczoraj z kolei obejrzałem, ponownie, film „Życie od kuchni” z Catherine Zeta-Jones i Aaronem Eckhartem grających role szefów kuchni. W jednej ze scen personel restauracji – manager, kelnerzy i kucharze – spotyka […]
Marka Four Seasons buduje flotę luksusowych jachtów
Marka Four Seasons idzie jak burza. Niedawno pisałem o zainaugurowanej właśnie nowej kampanii reklamowej, która ma nadać marce nowy impet po kryzysie w branży hotelarskiej, jaki wywołała pandemia. Marka Four Seasons nigdy nie odstawała w tyle i od 60 lat swojego istnienia wyznacza trendy w luksusowych usługach. Teraz media obiegła wieść, że w 2025 roku, […]
Jak goście mogą pomóc w zmniejszeniu kosztów funkcjonowania hoteli
Przyszła jesień, a z nią kolejne obawy hotelarzy. Choć w tegoroczne wakacje hotele miały całkiem niezłą frekwencję gości, nie można tego samego powiedzieć o zyskach. To, co hotelarze zarobili, konsumuje inflacja i drastycznie większe koszty prowadzenia działalności. Rozpoczyna się sezon grzewczy, a wraz z nim wyższe rachunki za prąd, gaz i opał. Efektywność biznesu hotelarskiego […]
Sardynia – wyspa ludzi długowiecznych
Włochy po prostu kocham! Jeżdżę tam od kilku lat, co roku, nawet kilka razy w roku. W 2022 byłem w Apulii, ponownie Toskanii, a teraz w końcu poleciał po raz pierwszy na Sardynię. Sardynia to druga pod względem wielkości wyspa Morza Śródziemnego. Słynie z przepięknego wybrzeża, szmaragdowo-błękitnych zatok otoczonych skałami o fantazyjnych kształtach. Polecieliśmy pod […]
Hotelarz z Polski jedzie na zawody WorldSkills w Szwajcarii
Wśród wielu atutów mojej pracy jest to, że mogę poznawać pasjonatów hotelarstwa młodszego pokolenia. Zdolnych, ambitnych, kreatywnych ludzi rozumiejących i pielęgnujących ideę autentycznej gościnności, która niestety się zatraca. Dzięki nim jest nadzieja, że wciąż będą miejsca, w których poczujemy się „jak w domu” – mile widziani, zaopiekowani, zrozu
Tydzień Wdzięczności Służbie Pięter 2022
Tydzień Wdzięczności Służbie Pięter 12 – 18 września 2022 dobiegł końca. Jednak to nie oznacza, że okazywać szacunek osobom pracującym w tym dziale i wyrażać wdzięczność za ich bardzo ciężką i ważną pracę powinniśmy tylko od święta. Celem corocznego wydarzenia jest wyciągnięcie pracowników Housekeepingu, często niezauważalnych, na wido