Klasa Biznes na pokładzie Boeing 777 linii Emirates
W czasie powrotu z ostatniej podróży do Tajlandii, na trasie Dubaj – Warszawa miałem okazję polecieć w Klasie Biznes linii Emirates. Lot odbywał się na pokładzie samolotu Boeing 777-300ER. Była to oferta last minute przed wylotem i kosztowała mniej niż na etapie rezerwacji biletu. Linie Emirates należące do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, dysponują największą na świecie […]
Grand Hotel Excelsior Vittoria w Sorrento – recenzja
Sorrento, gwarne miasteczko oddalone o godzinę jazdy od Neapolu, położone jest na niewiarygodnie malowniczym wybrzeżu, które przyciąga rzesze turystów. To tutaj, na krawędzi wysokiego klifu nad zatoką Neapolitańską stoi dostojny Grand Hotel Excelsior Vittoria, zwrócony w stronę Wezuwiusza. Luksusowa posiadłość, otoczona ponad dwu hektarowym, wypielęgnowanym ogrodem z drzewami cytrusowymi, instalacji artyst
Hotele redukują plastikowe odpady
Co roku na całym świecie produkowane jest ponad 60 miliardów ton plastikowych odpadów! Plastik jest szczególnie szkodliwy, gdyż w zależności od jego rodzaju rozkłada się od 100 do 1000 lat. Przy zwykłych papierkach po cukierkach proces ten trwa około 450 lat. Podobna ilość czasu, bo około 400 lat potrzebna jest do rozłożenia się jednej reklamówki. Ocenia […]
Luksusowa usługa hotelowa – co to faktycznie znaczy?
Pytany byłem już kilkakrotnie przez czytelników i uczestników moich szkoleń, co to dokładnie znaczy luksusowa usługa hotelowa, jaki powinien być zakres czynności wykonywanych na rzecz gościa, dostępnych udogodnień i produktów. Pojęcie luksusowego hotelu wywołuje od jakiegoś czasu wiele dyskusji na naszym rynku hotelowym, gdzie ten segment hoteli dopiero raczkuje. A hotele skategoryzowane na pięć gwiaz
Komfortowy i funkcjonalny pokój hotelowy
Mam okazję bywać w ciągu roku w kilkudziesięciu hotelach, zarówno w celach turystycznych, jak i służbowych. Poza pomocną, uśmiechniętą i komunikatywną obsługą oraz czystym pokojem, oczekiwałbym o dobrego hotelu kilku praktycznych i wygodnych rozwiązań wpływających na komfort pobytu. Polsce z roku na rok przybywa więcej hoteli, które są nie tylko coraz lepiej zarządzane, ale i [&
Za co hotele dostają gwiazdki
System kategoryzacji hoteli w Polsce ma za zadanie ujednolicenie standardów, jakich może spodziewać się gość w danym obiekcie hotelowym. System gwiazdek jest odzwierciedleniem spełniania przez obiekt wymogów w zakresie różnych kryteriów. Określają one standard i wyposażenie pokoi, funkcjonowanie gastronomii, dostępność usług dodatkowych. Sieci hotelowe mają opracowane własne wymogi dla pos
Oryginalne hotele przylotniskowe w Polsce
Do niedawna nie przykładano zbytniej uwagi do projektowania hoteli przylotniskowych. Liczba podróżujących samolotami jednak z roku na rok wzrasta w polskich portach lotniczych i naturalnie szukają oni miejsca noclegowego blisko lotniska, czy to z powodu wczesnego wylotu, przerwy w podróży lub udziału w konferencji. Cieszy mnie, że powstają nowe, oryginalne hotele, które rzucają wyzwanie tym […]
Belmond Hotel Caruso w Ravello – recenzja
Ravello, położone na wysokości 350 m nad poziomem morza, jest uroczym, niewielkim miasteczkiem, do którego prowadzi kręta i wąska droga. Roztaczają się z niego wspaniałe widoki na morze i rozległą, górzystą okolicę. Historia Ravello liczy ponad tysiąc lat, co widoczne jest po zabytkowych kościołach i willach z kaskadowymi ogrodami. Centralnym punktem miasteczka jest plac katedralny, z […]
AccorHotels dodaje kolejne marki hotelowe do swojej sieci
AccorHotels sprawnie realizuje swoją strategię w zakresie rozszerzenia oferty w segmencie lifestylowych i luksusowych hoteli oraz zaznaczania swojej większej obecności w USA. Francuska sieć hotelowa nabyła 50% udziałów w amerykańskiej firmie sbe Entertainment Group, która otwiera i zarządza hotelami, rezydencjami, restauracjami i klubami nocnymi. W swoim portfolio posiada obecnie 22 hotele tak znanych marek, jak Mondrian, […]
Dlaczego opłaca się robić rezerwacje bezpośrednio z hotelem
Jeden z serwisów internetowych porównujący ceny pokoi hotelowych z wielu portali rezerwacyjnych zachęca, aby nie kontaktować się z hotelem, tylko robić korzystniejsze rezerwacje u pośrednika. Nic bardziej mylnego! Coraz więcej hoteli, zarówno sieciówki jak i indywidualne, poszło po rozum do głowy i oferuje swoim gościom dodatkowe benefity w zamian za rezerwacje bezpośrednie i komunikują je […]