Wyczekiwane otwarcia luksusowych hoteli na świecie w 2023
Według najnowszego raportu Światowej Organizacji Turystycznej, międzynarodowe przyjazdy turystyczne wzrosły prawie trzykrotnie w okresie od stycznia do lipca 2022 r. (+172%) w porównaniu z tym samym okresem 2021 r. Oznacza to, że sektor odzyskał prawie 60% poziomu sprzed pandemii. Stałe ożywienie odzwierciedla silny popyt na podróże międzynarodowe.
Widząc jak wiele hoteli i resortów czołowych marek otwiera się po pandemii i planuje kolejne inwestycje, można pomyśleć, że kryzys w branży się skończył. Luksusowe hotele na brak gości nie mogą narzekać i to mimo znacznego wzrostu cen pokoi. Jest to wynikiem właśnie przestoju pandemicznego w ruchu turystycznym w latach 2020 – 2021. Zainteresowanie wyjazdami zagranicznymi jest bardzo duże, ponieważ przez dwa lata za dużo się nie ruszaliśmy. Według wielu badań, ludzie zamierzają wydać znacznie więcej na podróże. Podróżni z klasy średniej i bogaci nie szczędzą na hotelach luksusowych marek, co słyszę także od managerów z takich hoteli.
Planowanych otwarć hoteli i resortów luksusowych marek tylko w tym roku jest tak dużo, że trudno wszystkie przedstawić. Niestety Polska jest wciąż pomijana, co świadczy o niskiej atrakcyjności i niegotowości naszego rynku do ekspansji dla topowych marek, ale także braku odpowiednich nieruchomości.
Od niezwykle szykownych hoteli w tętniących życiem miastach, po obiekty w odległych zakątkach świata. Przedstawiam nowe miejsca, do których sam chciałbym pojechać.
RAFFLES AT THE OWO, LONDYN
W okazałym budynku dawnej rządowej instytucji ds. militarnych The Old War Office przy Whitehall zostanie otwarty od dawna wyczekiwany spektakularny hotel marki Raffles z sieci Accor. W The OWO, gdzie urzędował m.in. Winston Churchill, znajdzie się 120 pokoi i apartamentów, 85 prywatnych rezydencji, 11 restauracji i barów, sala bankietowa na 650 osób oraz strefa Raffles Spa z basenem. Będzie to pierwszy hotel marki Raffles w Wielkiej Brytanii. W tym roku otwarte zostaną jeszcze inne hotele marki Raffles – w Jeddah (Arabia Saudyjska), Bostonie (USA) i drugi w Singapurze (Sentosa).
ONE&ONLY AESTHESIS, ATENY
Glyfada to część wybrzeża na Riwierze Ateńskiej, gdzie na ponad 20 hektarach przy plaży wzniesiono resort uznanej marki One&Only ze 127 pokojami i willami z prywatnymi basenami. Zachwycające widoki na morze, znakomita obsługa i szereg udogodnień, w tym dwie restauracje z kuchnią w duchu slow food i doświadczenie Spa, z którego znana jest marka OO. Rodziny będą czuły się tak samo komfortowo, jak osoby podróżujące w pojedynkę lub pary, gdyż przygotowano osobne strefy rekreacyjne. The Aesthesis będzie trzecim obiektem sieci hotelowej One&Only w Europie, obok wyspy Kea w Grecji i Portonovi w Czarnogórze.
Mandarin Oriental Costa Navarino, Grecja
Pierwszy obiekt grupy Mandarin Oriental w Grecji położony jest nad zatoką Navarino na wybrzeżu Peloponez nad Morzem Jońskim, 3.5h drogi z Aten. Kurort będzie obejmował 99 pokoi, w tym 48 willi z prywatnymi basenami, wszystkie z odkrytymi tarasami i widokiem na morze. Goście będą mogli korzystać z pięciu restauracji i barów, strefy wellness o powierzchni 1500 mkw z krytym i odkrytym basenem oraz pobliskiego pola golfowego. W tym roku zostaną jeszcze otwarte hotele marki MO w Londynie (Mayfair) i Wiedniu, w 2024 na Majorce, w Zurichu i Kairze, w 2025 w Cortina d’Ampezzo we Włoszech i kilka innych na świecie.
SIX SENSES, RZYM
Natomiast w pobliżu Fontanny di Trevi i Panteonu, przy Piazza di San Marcello, zostanie otwarty Six Senses Rome. W odrestaurowanym 18-wiecznym pałacu Salviati Cesi Mellini, wpisanym na listę UNESCO, znajdzie się 95 pokoi, ogród na dziedzińcu, a na dachu taras z barem i panoramicznym widokiem na Wieczne Miasto. Spa i łaźnie rzymskie będą tu odgrywać istotną rolę, jako sanktuarium odnowy biologicznej. W tym roku obiekty marki Six Senses zostaną otwarte także w Londynie, Szwajcarii, Arabii Saudyjskiej, na Karaibach i Malediwach, a w kolejnych m.in. w Norwegii, Zimbabwe.
Son Bunyola Hotel & Villas, Majorka
Najnowszy dodatek do kolekcji butikowych hoteli z Virgin Limited Edition, należących do Richarda Bransona. Kompleks budynków z 16. wieku, położonych na skalistym klifie, został przekształcony w 26-pokojowy hotel oraz trzy prywatne wille z basenami, dostępnych przez cały rok. Wszystko to na posiadłości Son Bunyola, o powierzchni aż 340 ha, wpisanej na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, w otoczeniu gajów oliwnych, drzew cytrusowych i winnic. Goście będą mogli wypoczywać na świeżym powietrzu podczas pieszych wędrówek, jazdy na rowerze, pływaniu, gry w tenisa, żeglowania, łowienia ryb i gry w golfa, po czym udać się do spa i na kolację w restauracji mieszczącej się w dawnej prasowalni oliwek. Obiekt położony 30 minut od Palma de Mallorca. W 2024 roku na Majorce zostanie otwarty Four Seasons Formentor i Mandarin Oriental Punta Negra.
Hotel Vermelho, Melides (Portugalia)
Christian Louboutin, twórca słynnych szpilek na czerwonej podeszwie, szczególnie upodobał sobie Portugalię. Ma tam kilka nieruchomości, a jedną z linii swoich butów nazwał Melides, od miejscowości o tej samej nazwie. I właśnie tam, w remontowanej kamienicy otworzy w tym roku butikowy hotel z zaledwie 13 pokojami, indywidualnie zaprojektowanymi, każdy inny pod względem barw i wzorów. Z pewnością głównym akcentem będzie jego charakterystyczny kolor, czyli czerwony. Dlatego też hotel nazywa się Vermelho, co oznacza po portugalsku czerwień. Projektant osobiście pozyskał wszystkie meble, dzieła sztuki i ceramikę, a wszystko to miało odzwierciedlać bogatą historię nadmorskiego regionu.
Rosewood Schloss Fuschl, Austria
Marka Rosewood z siedzibą w Hong Kongu, będzie zarządzała legendarnym obiektem Schloss Fuschl w zachodniej Austrii, 20 km od Salzburga. Obiekt przechodzi obecnie kompletną renowację. Historia zamku sięga 15. wieku, w czasach drugiej wojny światowej korzystały z niego władze III Rzeszy. Usytuowany nad brzegiem jeziora hotel zaoferuje 98 pokoi, w tym 46 apartamentów oraz sześć willi. Będzie to drugi po Wiedniu hotel marki Rosewood w Austrii. Marka nie zwalnia tempa. W tym roku otworzy jeszcze hotele w Monachium i Dosze, a w kolejnych w Amsterdamie, Rzymie, Wenecji oraz w Indiach, Chinach, Wietnamie, Filipinach i Japonii.
Banyan Tree AlUla, Arabia Saudyjska
Marka Banyan Tree znana jest z obiektów położonych w wyjątkowych lokalizacjach w otoczeniu dziewiczej natury i wrażliwości ekologicznej. Taki też jest najnowszy resort w dolinie Ashar w historycznym mieście AlUla w Arabii Saudyjskiej. Pustynne sanktuarium składa się z 47 eleganckich willi namiotowych, wszystkie bogato zdobione autentycznymi, ręcznie wykonanymi detalami inspirowanymi kulturą arabską. Każda willa posiada taras na piasku i palenisko, część willi ma prywatne baseny. W dwóch restauracjach serwowane będą dania kuchni tajskiej i arabskiej. W ramach projektu Saudi2030, którego celem jest rozwój infrastruktury turystycznej kraju, powstaje bardzo wiele hoteli topowych marek.
&Beyond Punakha River Lodge, Bhutan
Marka andBeyond zadebiutuje w Azji otwarciem obiektu położonego w dolinie Punakha, nad brzegiem rzeki Mo Chhu. Znajdzie się w nim zaledwie sześć luksusowo urządzonych namiotów, jedna willa dla nowożeńców i willa rodzinna. Wszystkie zbudowane w tradycyjnym bhutańskim stylu, podobnie jak spa i studio jogi, wkomponowane w otaczający krajobraz i zapewniające widoki na las, pola ryżowe i szczyty Himalajów. Goście będą mogli wziąć udział w lekcjach gotowania, odwiedzić lokalne farmy i spróbować swoich sił w trekkingu, raftingu, wędkowaniu czy strzelaniu z łuku.
Aman Nai Lert, Bangkok
Marka Aman wraca do Tajlandii, otwierając miejski resort na terenie parku Nai Lert w Bangkoku. To właśnie w Tajlandii 30 lat temu rozpoczęła się historia marki, gdzie został otwarty Amanpuri na Phuket, wyznaczając nowy standard w luksusowych usługach wellness i nadal inspirując inne marki hotelowe. Aman Nai Lert będzie składać się z 52 apartamentów hotelowych i 50 prywatnych rezydencji w 30-piętrowym budynku. Przyszli goście i rezydenci będą mogli korzystać z ogrodu w wydzielonej części parku, holistycznego spa, basenu na dachu, a do ich dyspozycji będzie sommelier oraz kamerdynerzy. Marka Aman planuje także otwarcia w Meksyku nad Zatoką Kalifornijską, w AlUla w Arabii Saudyjskiej, w Niseko w Japonii, w Miami Beach i Beverly Hills.
Maroma Belmond Hotel, Riviera Maya (Meksyk)
Położony na terenie 80 ha na Półwyspie Jukatan, obejmującym tropikalną dżunglę i białe piaszczyste plaże z widokiem na wody Morza Karaibskiego. Obiekt z 72 pokojami, apartamentami i willami, po gruntownej renowacji będzie zarządzany przez markę Belmond. Goście będą mogli relaksować się w jednym z trzech odkrytych basenów, w Spa doświadczyć starożytnych rytuałów leczniczych inspirowanych naturą, a w dwóch restauracjach próbować specjałów meksykańskiej kuchni, podczas gdy w barze na plaży sączyć tequilę sunrise i margaritę.
Four Seasons Cartagena, Kolumbia
Sieć Four Seasons to dzisiaj 126 hoteli i resortów, 53 obiekty rezydencyjne i aż 50+ obiektów w przygotowaniu do otwarcia. Nowy hotel w Kartagenie będzie trzecim obiektem tej marki w Kolumbii, dwa już działają w Bogocie. Lokalizacja znakomita rzecz jasna, bo w obrębie starego miasta wpisanego na listę UNESCO. Kilka zabytkowych budynków – 16-wieczny klasztor św. Franciszka, Club Cartagena w stylu Beaux-Arts z 1920 oraz cztery teatry – zostały połączone w jeden kompleks, który pomieści 131 pokoi i apartamentów (Apartament Prezydencki będzie miał pow. 390 mkw) oraz 16 prywatnych rezydencji. Z basenu na dachu będzie można podziwiać widoki na stare miasto i Zatokę Cartagena.
Hotel The Fifth Avenue, Nowy Jork
Położony w samym sercu Manhattanu przy 28th Street i Fifth Avenue w Nowym Jorku. 153 pokoje i apartamenty w połączonych dwóch kontrastujących ze sobą budynkach – pięknie odrestaurowanym zabytku z Epoki Pozłacanej i 24-piętrowej szklanej wieży. Projekt wnętrz zachwyca, w sumie jak każdy wychodzący spod ręki uznanego projektanta Martina Brudnizkiego. Hotel będzie częścią prestiżowego zrzeszenia The Leading Hotels of the World.
Post a comment