Jak zadbać o dobrostan gości w hotelu

reklama

Ostatnio miałem okazję wystąpić w Gdańsku przed właścicielami i managerami obiektów hotelowych z usługami Spa, podczas szkolenia marketingowego zorganizowanego przez Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną. Opowiadałem o kreowaniu doświadczeń gości i pozytywnych emocji.

Doświadczenie Spa to nie tylko sam zabieg, ale wysoka jakość obsługi, dbałość o detale i dobre samopoczucie gościa przed, w trakcie i po zabiegu.

 

Przed zabiegiem

Powitanie gościa; rozpoznanie jego nastroju, potrzeb i stanu zdrowia; zbudowanie pozytywnej relacji terapeuty z gościem (zaufanie); atmosfera panująca w recepcji, na korytarzach i w gabinecie zabiegowym (wystrój, zapach, oświetlenie, muzyka, poczucie prywatności).

W trakcie zabiegu

Rytuał rozpoczęcia i zakończenia zabiegu; dbałość o komfort gościa (temperatura w gabinecie, pytanie o samopoczucie i wygodę).

Po zabiegu

Podanie napoju (nawodnienie organizmu); porady jak dbać samodzielnie o swój dobrostan w domu; pokój relaksu (specjalny salonik z leżankami); aranżacja szatni; pożegnanie w recepcji Spa.

Więcej na ten temat pisałem w tym artykule: Ekskluzywne doświadczenie Spa.

Dbanie o dobrostan gości wykracza daleko poza ściany strefy Spa. Wellbeing może i powinien być odczuwany wszędzie.

Przestrzenie wspólne

Od samego wejścia zmysły gościa powinny być przyjemnie bodźcowane: zapach, muzyka wprowadzająca gościa w dobry nastrój, żywe kwiaty i rośliny w lobby i restauracji, wygodne meble do przesiadywania i coworkingu, zazieleniony ogród, wewnętrzny dziedziniec lub taras na dachu.

Pokój

W Stanach Zjednoczonych coraz większą popularność zyskuje trend w branży turystycznej polegający na wyjazdach do hoteli, których celem jest wyspanie się w komfortowych warunkach i ogólnie rzecz biorąc wypoczynek i regeneracja. Jak tłumaczy w wywiadzie dla CNN Travel dr Rebecca Robbins, która zajmuje się badaniem snu, zainteresowanie nową formą turystyki wzrosło od czasów pandemii. Wtedy nastąpiła ogromna zmiana w zbiorowej świadomości ludzi i priorytetem stało się dobre samopoczucie. CNN przytacza badania, z których wynika, że 40 proc. spośród 2500 badanych dorosłych Amerykanów zgłosiło obniżenie jakości swojego snu. W związku z tym wiele hoteli przygotowało specjalną ofertę dla osób, które cierpią z powodu zbyt małej ilości snu.

Jak stworzyć gościom prywatną enklawę w pokoju:

komfort akustyczny (drzwi, ściany, okna), relaksacyjne oświetlenie i muzyka w radiu, film instruktażowy w telewizorze do ćwiczeń i medytacji w pokoju, żywe rośliny, nawilżacz i oczyszczacz powietrza, wygodne miejsce do pracy, wygodny materac, menu poduszkowe, kołdry obciążeniowe, zasłony wyciemniające pokój, przygotowanie pokoju do snu (aromaty zapachowe, herbata ziołowa, opaska na oczy, stopery do uszu), kosmetyki dobrej jakości, podgrzewana podłoga, rytuał kąpieli w pokojach z wanną (olejki eteryczne, maseczka na twarz, sól do kąpieli, świeca).

Śniadanie

Najważniejszy posiłek dnia powinien dostarczyć gościom potrzebne witaminy i minerały. Na bufecie nie może zabraknąć owsianki, jaglanki, granoli, orzechów i nasion, pieczywa pełnoziarnistego, soków warzywnych.

 

Szkolenia personelu

Jeśli potrzebujesz świeżego spojrzenia na swój produkt i usługi, podpowiedzi co można udoskonalić w zakresie Guest Experience i dobrostanu gości oraz przeszkolić swój zespół na temat kreowania wyjątkowych doświadczeń, napisz do mnie: inspektor@enjoyyourstay.pl

Komentarze

komentarzy

Post a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazine made for you.

Featured:

No posts were found for provided query parameters.

Elsewhere: