Luksusowe podróże Polaków – wywiad z Krzysztofem Zapletalem z biura podróży CARTER

reklama

Biuro CARTER Luxury Travel działa od 20 lat. Jak zmieniły się trendy w luksusowych podróżach na przestrzeni lat i jak zmienił się wasz klient?

Przez ostatnie dwie dekady obserwujemy sukcesywne zmiany w luksusowych podróżach, a jednocześnie wyraźne w określonych momentach, takich jak pandemia COVID-19. Jeszcze kilka lat temu kluczowe było dogodne połączenie lotnicze oraz krótki transfer z lotniska, co wynikało z tego, że większość naszych klientów to aktywni prywatni przedsiębiorcy, którzy mogą pozwolić sobie na wakacje trwające tydzień lub maksymalnie 10 dni. Po pandemii zauważyliśmy jednak otwarcie na mniej dostępne kierunki, jak Madagaskar, Antarktyda, Fidżi czy Kostaryka – klienci przestali odkładać marzenia podróżnicze na później.

Z roku na rok rośnie liczba klientów poszukujących podróży „szytych na miarę”. Są to osoby zmęczone ofertą masowych biur podróży, nawet w ich segmentach premium. Nie chcą podróżować w grupach, a zamiast tego oczekują personalizacji i indywidualnej obsługi, jaką dostarczają nasi Travel Designerzy. Świadomość luksusowego produktu stale rośnie, podobnie jak rozpoznawalność marki CARTER®, która celowo kierowana jest do wąskiego grona zamożnych odbiorców.

 


zdj. podróż pociągiem Venice Simplon-Orient-Express

 

Kto korzysta z usług waszego biura? W jaki sposób personalizujecie doświadczenie podróży?

Nasi klienci to osoby bardzo wymagające, wysoko wyedukowani i doświadczeni podróżnicy, którzy zwracają uwagę na wszelkie szczegóły każdego elementu wycieczki– zarówno w standardzie samego hotelu, dbałości o detale w projekcie jego wnętrz, jak i jakości oraz personalizacji obsługi hotelowej. Często są to osoby, które wymagają od nas pełnej dostępności 24/7. Każdy klient ma przydzieloną jedną osobę kontaktową, która pełni funkcję prywatnego Travel Concierge, który zawsze będzie dostępny pod telefonem.

 

To również może Ciebie zainteresować: Czego można się nauczyć od luksusowych hoteli

 

Każdy element podróży jest przez nas gruntownie sprawdzany przed wyjazdem – od rodzaju foteli w samolocie i kąta ich odchyłu, przez konkretny model auta na prywatne transfery, szybkie VIPowskie odprawy, weryfikacja wszelkich lokalnych regulacji, po przygotowanie hotelarzy i kontrahentów pod kątem wymagań danego klienta. W CARTER® nie ma dwóch takich samych propozycji podróży. Wszystko jest indywidualne i dostosowane do preferencji oraz zainteresowań klienta, od wyboru miejsc zakwaterowania po unikalne programy specjalne.

 


zdj. Atlantis The Royal w Dubaju, carter.eu

 

Jakich doświadczeń podróżniczych oczekuje współczesny „luksusowy” klient? Czym możecie go zaskoczyć w swojej ofercie?

Dzisiejszy klient luksusowy szuka wyjątkowych przeżyć, do których masowy turysta nie ma dostępu. W naszej ofercie znajdują się wejścia za kulisy na renomowane wydarzenia, prywatne spotkania z gwiazdami sportu, a w niektórych miejscach nawet z rodzinami królewskimi, ekspedycje z lądowaniem helikopterem w niedostępnych i nieodkrytych dotąd dzikich przestrzeniach, czy też nocleg w rezydencji papieskiej, zazwyczaj dostępnej wyłącznie dla papieża.

 

Realizujemy najbardziej niezwykłe marzenia podróżnicze naszych klientów, tworząc niezapomniane wspomnienia, które na długo pozostają w ich pamięci. Nasze portfolio obejmuje realizację wyjątkowych doświadczeń, takich jak:

  • Prywatne spotkanie z Lewisem Hamiltonem na luksusowym jachcie, gdzie nasz klient mógł spędzić czas z ikoną wyścigów Formuły 1.
  • Mecz FC Barcelona w loży VIP – ekskluzywny pakiet obejmował koszulkę z podpisami całej drużyny oraz dedykację przygotowaną specjalnie dla naszego klienta.
  • Romantyczna kolacja na pustyni w specjalnie rozstawionym namiocie w marokańskim stylu, z dala od cywilizacji.
  • Prywatne zwiedzanie zamkniętych obiektów, takich jak Muzeum Kairu czy Muzeum Watykańskie, oferujące dostęp poza godzinami otwarcia w tych stale zatłoczonych miejscach.
  • VIP-owskie wejście na otwarcie Nowojorskiej Giełdy, pozwalające poczuć atmosferę światowego centrum finansowego.
  • Zamknięte przedstawienia i wyjątkowe spotkania, w tym prywatny pokaz jednego z najlepszych magików świata czy wejście za kulisy spektaklu Cirque du Soleil.
  • Zakupy w luksusowym stylu, takie jak zamknięcie butiku Tiffany na wyłączność naszego klienta.
  • Luksusowe podróże prywatnym odrzutowcem, w tym loty dookoła świata z dopracowanym w każdym szczególe planem podróży.
  • Wynajem prywatnych wysp, oferujących maksymalną prywatność i ekskluzywność.
  • Długoterminowe rejsy luksusowymi megajachtami, zaprojektowane z myślą o pełnym komforcie i swobodzie.
  • Wielotygodniowe ekspedycje w najdalsze zakątki świata, łączące przygodę z luksusowym stylem podróżowania.

 

Również pod kątem dzieci oferujemy wyjątkowe doświadczenia: osobiste spotkania z ulubionymi postaciami z bajek, udział w paradzie w Disneylandzie, czy wszelkie aktywności w plenerze z przyrodnikami, możliwość wcielenia się w rolę wolontariusza fundacji ochrony zwierząt i szczególna interakcja z żółwiami morskimi na Seszelach, czy w sanktuarium słoni w Afryce. Zawsze staramy się zaskoczyć klienta czymś, czego nawet on się nie spodziewał.

 


zdj. ekspedycja na Grenlandię, carter.eu

 

Brzmi niesamowicie! Jak zasobny portfel trzeba mieć, by spełnić takie marzenia?

Budżety przeznaczane na tak spersonalizowane doświadczenia są niezwykle zróżnicowane. W wielu przypadkach sięgają kilkuset tysięcy złotych, a nierzadko przekraczają milion złotych. Każde marzenie naszego klienta traktujemy jako inspirujące wyzwanie, a jego realizacja staje się priorytetem. Jedynym ograniczeniem jest budżet i wyobraźnia. Przyświeca nam motto: „Pomyśl życzenie – reszta należy do nas”. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, globalnej sieci kontaktów i dbałości o każdy szczegół jesteśmy w stanie spełnić nawet najbardziej wyszukane oczekiwania.

 

Czy dla waszych klientów ma znaczenie w jakich hotelach nocują?

Oczywiście! Nasi klienci poszukują także wyjątkowych hoteli zlokalizowanych w spektakularnych odosobnionych miejscach. Hotele, które promujemy to najbardziej niezwykłe, często legendarne, ikony turystyki luksusowej zlokalizowane w uprzywilejowanej lokalizacji dostępnej tylko dla nielicznych. Dla wymagających klientów organizujemy prywatne safari w luksusowym obozie migracyjnym. Takie luksusowe namioty zapewniają wszystkie udogodnienia na poziomie butikowego hotelu i są rozstawiane specjalnie dla naszego klienta.

 


zdj. Velaa Private Island, carter.eu

 

Spotykacie się i rozmawiacie z przedstawicielami zagranicznych biur oferujących luksusowe podróże. Czy branża Travel w tym segmencie luksusowym, tak globalnie, zalicza obecnie wzrosty, a może raczej wyhamowała? Czy na decyzje zakupowe waszych klientów ma wpływ wojna w Ukrainie, konflikty w pewnych regionach świata?

Jesteśmy obecni na wszystkich najbardziej prestiżowych targach turystyki luksusowej na świecie, a nasze relacje z międzynarodowymi kontrahentami stale się rozwijają. Regularnie odwiedzamy też hotele, które oferujemy, aby upewnić się, że ich jakość jest na najwyższym poziomie.

Marki luksusowe, takie jak Louis Vuitton, Hermes, BVLGARI, Ferrari, sukcesywnie wchodzą na nasz rynek, co świadczy o rosnącej świadomości i zapotrzebowaniu na produkty luksusowe. Tak samo jest z usługami luksusowych podróży. Globalnie ten segment rozwija się dynamicznie, znaczny wzrost obserwuje się w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie Polska stała się liderem.

 

To również może Ciebie zainteresować: Najdroższe inwestycje condohotelowe w Polsce

 

Jeśli chodzi o aktualną sytuację geopolityczną, to oczywiście stanowi ona dla nas pewne utrudnienie. Niemniej jednak zawsze rzetelnie weryfikujemy sytuację w danym kraju osobiście, aby zapewnić naszym klientom gwarancję bezpieczeństwa. Obserwujemy ponadto większe zainteresowanie naszymi usługami ze strony klientów z Ukrainy czy Białorusi, którzy obecnie mieszkają w naszym kraju i siłą rzeczy muszą korzystać z połączeń lotniczych przez Warszawę.

 


zdj. hotel Amankora Bhutan, carter.eu

 

Jakie kierunki cieszą się największym zainteresowaniem wśród polskich klientów? Gdzie warto pojechać w 2025 roku?

Nieprzerwanie popularne są Malediwy, Seszele, Mauritius oraz Emiraty Arabskie. Klienci wybierają je ze względu na wygodne połączenia lotnicze w klasach Biznes i First, oferowane przez renomowane linie takie jak Emirates, Qatar Airways czy Turkish Airlines. Możliwość pobytu w prywatnej willi z basenem na samej plaży jest czymś co klienci niezwykle sobie cenią.

Obecnie widzimy wzrost zainteresowania mniej oczywistymi kierunkami, jak Japonia, Korea Południowa, Nowa Zelandia i Chile. W Europie niezmiennie popularne są Włochy, Francja i Grecja – zwłaszcza luksusowe wille i rejsy po Morzu Śródziemnym. Nowymi trendami są jednak Czarnogóra i kraje skandynawskie, które zdobywają coraz większe uznanie wśród klientów szukających tzw. „coolcation”.

Rekomendujemy Bhutan, który został niedawno szerzej otwarty, oferując luksusowe lodże i możliwość zanurzenia w autentycznej kulturze. Arabia Saudyjska mocno weszła w świat turystyki luksusowej, oferując niezwykłe miejsca jak AlUla – starożytne miasto wykute w skałach, porównywane do Petry, czy innowacyjny projekt Red Sea Global z prywatnymi, egzotycznymi wyspami i ultraeksluzywnymi hotelami światowych marek. W portfolio mamy również Oman, który łączy autentyczne doświadczenia, wciąż niezmienione efektem globalizacji.  W 2025 roku linia lotnicza Etihad zainauguruje loty z Warszawy, które umożliwią jeszcze bardziej dogodne połączenia lotnicze na Wschód.

 

To również może Ciebie zainteresować: Ryokany – doświadczenie japońskiej gościnności

To również może Ciebie zainteresować: Zacznijmy rozmawiać o hotelarstwie z najwyższej półki na poważnie – wywiad z Karolem Weberem

Komentarze

komentarzy

Post a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazine made for you.

Featured:

No posts were found for provided query parameters.

Elsewhere: