Współczesna luksusowa usługa hotelowa

reklama

Kiedy Cesar Ritz zapoczątkował luksusowe hotelarstwo w 19-wiecznej Europie, jego synonimem były pałacowe wnętrza, przestronne pokoje, marmurowe posadzki, czy kawior i szampan podawany przez kelnerów w białych rękawiczkach. Luksusowe podróże opierały się przede wszystkim na komfortowym dotarciu do celu podróży, który wystarczył że był atrakcyjnie zlokalizowany i prestiżowy.
Współczesne luksusowe usługi hotelowe i turystyczne to już coś znacznie więcej.

 

NOWE POKOLENIE GOŚCI

Hoteli luksusowych przybywa szczególnie dużo na całym świecie. Sieci hotelowe rozszerzają swoje portfolia o luksusowe marki z myślą o młodym pokoleniu zamożnych podróżnych. Luksusowe marki hotelowe były dotąd skupione bardziej na gościach z pokolenia baby boomers, ale zaczęły dostrzegać potrzeby pokolenia Y, które wywiera istotny wpływ na trendy w usługach hotelarskich i turystycznych. Pokolenia dla którego synonimem luksusu nie są już dobra materialne. Luksus, to styl życia.
Z kolei najmłodsi konsumenci z pokolenia Z są indywidualistami i są mniej lojalni wobec marek, które będą musiały ewoluować i wprowadzać innowacje w zakresie oferowanych produktów i sług, kanałów komunikacji i strategii medialnych.

Czytaj więcej…
Komunikacja marketingowa luksusowych marek hotelowych

 

EKSKLUZYWNE I SPERSONALIZOWANE PRZEŻYCIA

Współczesny luksusowy hotel, to nie tylko prestiżowa lokalizacja, wyjątkowa architektura, kosztowne wyposażenie i wyrafinowany styl wnętrz. Liczą się przede wszystkim spersonalizowane doświadczenia, autentyczne przeżycia, najwyższej klasy obsługa oraz przewyższanie oczekiwań gościa.
Jednak zamożni klienci nie chcą jakichkolwiek doświadczeń. Chcą przeżyć coś ekskluzywnego, czyli trudno dostępnego dla większości. Najbardziej pożądanymi wakacjami nie muszą być te najbardziej rozrzutne, tylko te, na które nie każdy może sobie pozwolić.

Współczesny luksusowy hotel powinien zapewnić nieformalną atmosferę, mieć lokalny charakter i urzekającą, autentyczną historię do opowiedzenia tym, którzy przekraczają próg jego drzwi.
Oprócz klasycznych pięciogwiazdkowych usług, luksusowy hotel powinien oferować gościom usługi dostosowane do ich indywidualnych potrzeb oraz umożliwić intensywne doświadczenie miejsca i sąsiedztwa.

Zamożni podróżni płacą więcej za ucieczkę od cywilizacji, wyprawy edukacyjne, ekstremalne przygody, poszerzanie swoich horyzontów poznawczych. Nie tylko cel podróży ma być przeżyciem, ale także sama podróż.
Poszukują coraz częściej przygód w miejscach mniej obleganych przez tłumy turystów lub zagrożonych z powodów naturalnych (zmiany klimatyczne). Stąd, jak podaje amerykańska agencja turystyczna Virtuoso, duże jest zainteresowanie podróżnych takimi kierunkami, jak Arktyka, Islandia, Wyspy Galapagos, Nowa Zelandia, czy Wielka Rafa Koralowa.

Luksusowe hotele muszą umieć zaspokoić te potrzeby. Nie mogą być już tylko komfortowym miejscem do spania, zapewniającym jedynie atrakcje w samym obiekcie.
Czy to lekcja gotowania z szefem kuchni w restauracji nagrodzonej Gwiazdkami Michelin, prywatne zwiedzanie słynnego muzeum po godzinach otwarcia, spotkanie z członkami ulubionej drużyny piłkarskiej po meczu, kolacja w galerii sztuki z ulubionym obrazem w tle, loty prywatnym samolotem dookoła świata, rejsy jachtami, czy wyprawy po dżungli z prywatnym przewodnikiem – podróżni oczekują unikalnych doświadczeń w kameralnym gronie. Chcą być podróżnikami, a nie zwyczajnie turystami.

Czytaj więcej…
Recenzja luksusowego hotelu One&Only Palmilla w Meksyku

 

DOBRE SAMOPOCZUCIE

Zdrowie i dobre samopoczucie stało się symbolem statusu społecznego.
Promocja zdrowego stylu życia, uwzględniającego dobre samopoczucie fizyczne i psychiczne, jest sposobem dotarcia do zamożnych klientów. Doświadczenie luksusowej usługi hotelowej polegać będzie coraz bardziej na odkrywaniu siebie, cyfrowym detoksie, ucieczce od mediów społecznościowych, skrzynki mailowej i pozbyciu się telefonu.
Już nie basen, ani gabinety spa i kosmetyki ekskluzywnych marek są wyznacznikiem luksusowej usługi hotelowej. Liczyć się będzie bliskość z naturą (mnogość roślinności we wnętrzach, terapie w lesie), czysta woda, czysta energia, oczyszczone powietrze, zdrowa żywność, zdrowy sen, komfort akustyczny w pokoju.

Czytaj więcej…
Wywiad z Arkadiuszem Dawidowskim, doradcą wellness hospitality i spa

 

SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ

Goście luksusowych hoteli są coraz bardziej świadomi wpływu, jaki branża turystyczna i hotelarska wywiera na lokalne społeczności, dziedzictwo kulturowe odwiedzanych miejsc oraz środowisko naturalne i oczekują zdecydowanych działań mających na celu ich ochronę.
Według raportu sieci Hilton, 20% gości przed dokonaniem rezerwacji wyszukuje informacji nt. działań danej marki hotelowej w sferze ochrony środowiska. Ta liczba gości będzie rosła, nie tylko wśród grupy pokolenia Z.
W projektowaniu hoteli luksusowych coraz istotniejsze będą rozwiązania ekologiczne – budowanie w oparciu o zasady zrównoważonego budownictwa, wykorzystywanie naturalnych materiałów, stosowanie wyposażenia wyprodukowanego w procesie upcyklingu. Współczesny luksusowy hotel powinien wspierać lokalną społeczność poprzez zatrudnianie lokalnych mieszkańców, zaopatrywanie się w produkty od lokalnych dostawców i rzemieślników, czy współpracę z lokalnymi stowarzyszeniami.

Czytaj więcej…
Jak hotele mogą stać się przyjazne środowisku

 

TECHNOLOGIE

Rozwój technologii nie omija branży hotelowej, która coraz częściej musi sięgać po nowinki technologiczne, aby zagwarantować najwyższy poziom usług i przyciągnąć młodsze pokolenie gości wychowane na nowych technologiach.
Według badania przeprowadzonego przez SW Research, nowoczesne technologie wpływają na wybór miejsca noclegowego zarówno przez gości prywatnych, jak i biznesowych. Aż 81% badanych przyznało, że poleciłoby hotel gdyby był zaawansowany technologiczne, a brak wysokiej jakości urządzeń skłoniłoby do polecenia go tylko przez 46% ankietowanych.
Technologia to dziś synonim luksusu i prestiżu, i sprawia, że hotel odbierany jest jako miejsce premium, co przekłada się na zadowolenie gości z pobytu.
Sprawne zameldowanie i wymeldowanie bez konieczności stania w kolejce; możliwość sterowania urządzeniami w pokoju w wygodny i intuicyjny sposób; systemy zapamiętujące preferencje gości w kwestii np. ustawień temperatury w pokoju; czy aplikacje ułatwiające kontakt z hotelem przed przyjazdem, w trakcie i po pobycie – to tylko niektóre udogodnienia wpływające na komfort gości.

Czytaj więcej…
Kultura organizacji, głupcze!

 

LUDZIE

Luksusowe hotelarstwo niewątpliwie ewoluuje pod wpływem nowoczesnych technologii i zmieniających się potrzeb gości, ale niezmiennym i wciąż pożądanym atrybutem usługi prawdziwie luksusowej będą relacje międzyludzkie.
Goście luksusowych hoteli nie oczekują punktów i rabatów za ich lojalność względem marki. Oczekują rozpoznania, zapamiętania, personalnego podejścia, zrozumienia ich indywidualnych potrzeb. To wymaga odpowiedniego wyselekcjonowania pracowników i ich przeszkolenia.

Nie kilkusetpokojowe molochy, a obiekty bardziej kameralne (do 100-150 pokoi) z butikowym klimatem, dzięki odpowiedniemu rozplanowaniu infrastruktury, w których personel (w odpowiedniej ilości) ma szansę poświęcić więcej uwagi gościom.
Luksusowe hotelarstwo to praca dla ludzi z pasją. W żadnej innej kategorii hoteli, w których redukcja personelu już następuje, zaangażowanie personelu na rzecz gości oraz empatia i intuicja nie odgrywają tak istotnej roli.

Recepcja jaką znamy, także w luksusowych hotelach, odejdzie do lamusa.
Według analizy Oxford University, zawód recepcjonisty został uznany jednym z najbardziej podatnych na automatyzację (96% ryzyka automatyzacji). Za to zyskiwać będą inne stanowiska pracy, na przykład specjaliści ds. doświadczeń gości (guest experience makers), czyli połączenie pracy konsjerży, kamerdynerów i guest relations; a także specjaliści ds. szeroko rozumianego dobrostanu (well-being), którzy doradzą w kwestii diety, ćwiczeń, medytacji, zdrowego snu, zabiegów terapeutycznych.

Czytaj więcej…
Co czyni hotel prawdziwie luksusowym

 

reklama

Komentarze

komentarzy

Post a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazine made for you.

Featured:

No posts were found for provided query parameters.

Elsewhere: