Rosewood Hotels & Resorts – luksusowa marka z ambicją
Czy słyszałeś już o hotelach i resortach marki Rosewood? Nie? To koniecznie poznaj jedną z najszybciej rozwijających się luksusowych marek, która w swoim portfolio posiada już kilka bardzo znanych hoteli.
Historia Rosewood rozpoczęła się w 1979 roku, gdy prywatna rezydencja w Dallas w Teksasie (USA) została przekształcona w luksusowy, uznany hotel i restaurację – Rosewood Mansion on Turtle Creek. Jego sukces zapoczątkował rozwój marki Rosewood, której twórcą była Caroline Rose Hunt. Ambicją pani Hunt było stworzenie kolekcji bardzo indywidualnych, luksusowych hoteli w stylu rezydencyjnym.
Rosewood Mansion on Turtle Creek
W 2011 roku nowy właściciel – spółka New World Development (obecna nazwa to Rosewood Hotel Group) z siedzibą w Hong Kongu – kupił markę Rosewood i kilka jej obiektów za 800 mln dolarów. Od tamtej pory sieć nabrała rozpędu.
Obecnie w swoim portfolio posiada 19 hoteli i resortów w 12 krajach, a do 2023 roku zostanie otwartych kolejnych 16 obiektów. Marka obecna jest w Ameryce Północnej i Południowej, Karaibach, Europie, Bliskim Wschodzie i Azji.
Do sieci Rosewood Hotel Group (RHG), poza luksusową marką Rosewood Hotels & Resorts, należy także marka hoteli premium o nazwie New World obecna tylko w Azji, oraz marka hoteli ekonomicznych Pentahotels obecnych np. w Czechach, Francji, czy Niemczech. RHG ogłosiło niedawno stworzenie kolejnej marki premium tzw. hoteli lifestylowych o nazwie Khos.
Rosewood Castiglion del Bosco w Toskanii
Spośród amerykańskich hoteli marki Rosewood, na uwagę zasługuje niewątpliwie jeden z najbardziej znanych nowojorskich hoteli – The Carlyle, który został w 2000 roku zakupiony i od tamtej pory zarządzany przez Rosewood. Wybudowany w stylu Art Deco w 1930 roku wieżowiec ma 130 m wysokości. Posiada 191 pokoi i apartamentów oraz 60 prywatnych rezydencji z obsługą hotelową. Goszcząc w tym roku w nowojorskim hotelu St. Regis, zapytałem jednego z pracowników kogo uważają za swoją główną konkurencję, odpowiedział – The Carlyle.
The Carlyle A Rosewood Hotel w Nowym Jorku
W samej Europie działają póki co dwa hotele i jeden resort.
Perłą w koronie marki Rosewood jest otwarty w tym roku po 4-letnim remoncie Hôtel de Crillon w Paryżu. Ultraluksusowy hotel z usługą kamerdynera został początkowo otwarty w 1909 roku, w budynku miejskiej rezydencji z 1758 roku. Hotel położony jest przy znanym Placu Concorde (Plac Zgody), gdzie swój początek mają Pola Elizejskie. Crillon posiada 103 pokoje i 44 apartamenty oraz m.in. 3 restauracje. Pobyt w tym hotelu to moje marzenie.
Hôtel de Crillon A Rosewood Hotel w Paryżu
Z kolei pierwszym hotelem tej marki w Europie, jest otwarty w 2013 roku Rosewood w Londynie. Oferuje 262 pokoje i apartamenty. Położony jest w sąsiedztwie Covent Garden. Mieści się w budynku o architekturze Belle Epoque z początku 20. wieku. Z kolei wnętrza hotelu urządzone zostały we współczesnym stylu.
W budynku obecnej ambasady USA, w prestiżowej lokalizacji Mayfair, zostanie otwarty drugi londyński hotel – Rosewood Grosvenor Square. Oferować będzie 137 pokoi i apartamentów, 5 restauracji, Spa i salę balową na 1.000 osób.
W 2020 roku w Szkocji zostanie otwarty Rosewood w Edynburgu z 147 pokojami i apartamentami, 3 restauracjami i salą balową o pow. 300 m2. Mieścić się będzie w zabytkowym budynku dawnej Royal High School z 1829 roku.
W 2021 roku zostanie otwarty hotel Rosewood w Wiedniu z 99 pokojami. Mieścić się będzie w zabytkowym budynku z 18. wieku, który był niegdyś siedzibą Erste Group Bank AG. Położony przy Petersplatz, jednym z najbardziej znanych placów na Starym Mieście w Wiedniu.
Natomiast 132-pokojowy hotel Rosewood w Monachium, którego otwarcie zaplanowano na 2023 rok, mieścić się będzie w dwóch charakterystycznych budynkach miasta – byłej siedzibie Banku Bawarskiego i przylegającym pałacu Neuhaus-Preysing. Będzie to pierwszy hotel tej marki w Niemczech.
zdj. materiały prasowe i strona rosewoodhotels.com
Z tak bogatym portfolio, nie tyle pod względem ilości hoteli i resortów, ale jakości i rozpoznawalności obiektów, marka Rosewood konkuruje z najlepszymi graczami na rynku luksusowych hoteli. Może kiedyś zawita do Warszawy lub Krakowa?
Post a comment