Luksusowe marki hotelowe
Na całym świecie przybywa hoteli luksusowych i na rozwój tego segmentu rynku stawiają sieci hotelowe, gdyż na takie hotele wzrasta po prostu zapotrzebowanie ze strony współczesnych podróżnych. Poza tradycyjnie Europą Zachodnią i USA, największy wzrost liczby luksusowych hoteli i resortów zauważalny jest w Chinach, południowo-wschodniej Azji, Ameryce Południowej, a nawet Afryce.
Jednak nie każdy drogi hotel z pięknymi wnętrzami jest od razu luksusowy. Obserwując nasz rodzimy rynek, przyznam że nie rozumiem tego całego szumnego określania każdego pięciogwiazdkowego hotelu, a nawet czterogwiazdkowego, mianem luksusowy. Media, w tym te branżowe, powielają opisy z informacji prasowych wysyłanych przez inwestorów lub same dodają ten przymiotnik w swoich artykułach. Samo napisanie w folderze lub na stronie internetowej „luksusowy hotel” wcale go takim nie czyni. Luksusowy produkt i usługa powstaje latami i wymaga zaangażowania ludzkiego i finansowego. O tym co czyni usługę luksusową pisałem szczegółowo TUTAJ
Choć nie brakuje indywidualnych hoteli na najwyższym poziomie, to jednak prym wiodą te markowe o globalnym zasięgu i rozpoznawalności. To właśnie markowe hotele mają, przynajmniej teoretycznie, wypracowaną kulturę organizacji oraz standardy obsługi i standardy szkoleniowe, aby zagwarantować najwyższą jakość usługi i obsługi. Piszę – teoretycznie – bo sama marka nie zawsze jest gwarantem. Jak wspomniałem, to czynnik ludzki determinuje czy danych hotel jest prawdziwie luksusowy.
Przedstawiam listę marek luksusowych hoteli, tych niezależnych i tych należących do sieci hotelowych.
SIEĆ MARRIOTT INTERNATIONAL
Sieć Marriott International z 30 markami hotelowymi w portfolio, to niekwestionowany lider. Na szczycie listy znajduje się 7 luksusowych marek, zarówno tych klasycznych z bogatą historią, jak The Ritz-Carlton i St.Regis oraz współczesnych lifestylowych, jak W i Edition. To również sieć, która ma duże doświadczenie w zarządzaniu luksusowymi hotelami. W Polsce mamy obecną markę The Luxury Collection, pod którą działa warszawski hotel Bristol.
Czytaj więcej…
Recenzja hotelu Ritz-Carlton w Budapeszcie
Nowa usługa Ritz-Carlton Yacht Collection
Recenzja hotelu St.Regis Nowy Jork
SIEĆ ACCOR HOTELS
Francuska sieć Accor Hotels idzie jak burza i chyba ma ambitny plan doścignięcia największego gracza jakim jest sieć Marriott International. Pierwszą najpoważniejszą transakcją był zakup w 2015 roku za blisko 3 miliardy dolarów sieci Fairmont Raffles Hotels International (FRHI) i tym samym włączenie do swojego portfolio takich cennych marek luksusowych, jak Raffles i Fairmont. Ale to nie wszystko. Accor stał się współwłaścicielem legendarnej marki Orient-Express i zamierza otworzyć pod nią 1o hoteli do 2025 roku. Obecnie w portfolio sieci jest 7 marek luksusowych, przynajmniej tak pozycjonowanych przez sam Accor. Z pozycjonowaniem marki Sofitel jest pewien problem. Do czasu zakupu FRHI, to właśnie Sofitel był tą najlepszą w sieci. Obserwując jednak, nawet na polskim rynku, jakie hotele działają jako Sofitel, to czuć pewien zgrzyt. Cieszy fakt, że marka Raffles wybrała Warszawę jako trzecią destynację w Europie, po Paryżu i Stambule.
Czytaj więcej…
Recenzja hotelu Raffles Europejski Warsaw
AccorHotels otworzy hotele pod legendarną marką Orient-Express
Recenzja hotelu SO Sofitel w Singapurze
Recenzja hotelu Sofitel Victoria w Warszawie
SIEĆ HILTON
Sieć Hilton w swoim portfolio posiada jedynie dwie marki, które pozycjonuje jako luksusowe. Waldorf Astoria to marka z długą tradycją, wręcz legendarna dzięki pierwszemu hotelowi otwartemu w Nowym Jorku w 1931 roku. Dlatego też Conrad Hilton nie mógł sobie odmówić jego zakupu w 1949 roku, co zapoczątkowało otwieranie hoteli tej marki na całym świecie. Jednak Hilton nie podążą za strategią innych sieci i nie skupia się za bardzo na segmencie luksusowym.
Waldorf Astoria w Nowym Jorku – legenda hotelarstwa
W londyńskim Admiralty Arch zostanie otwarty Waldorf Astoria
Recenzja Conrad Resort na Bali
SIEĆ INTERCONTINENTAL HOTELS GROUP
Sieć IHG do niedawna posiadała tylko jedną markę – InterContinental – kojarzoną z luksusową usługą. Chociaż nie jest to typowa marka luksusowa, która mogłaby konkurować z innymi markami o ugruntowanej pozycji. Dlatego też w tym roku IHG kupiło nieco zapomnianą azjatycką luksusową markę Regent i zamierza ją ożywić.
Czytaj więcej…
Luksusowa marka Regent Hotels & Resorts w grupie IHG
MARKI NIEZALEŻNE
Niezależnych luksusowych marek hotelowych jest całkiem sporo. Poniżej prezentuję te, które działają globalnie i cieszą się bardzo dobrą reputacją. Niektóre z nich to marki legendarne, które ukształtowały współczesne hotelarstwo, jak Four Seasons, Kempinski, czy Mandarin Oriental. Polecam waszej uwadze marki Rosewood i Aman, które mimo długiej obecności na rynku dopiero teraz stały się rozpoznawalne globalnie i mają bardzo duże ambicje.
Czytaj więcej…
Recenzja hotelu Belmond Caruso w Ravello
Recenzja resortu Sugar Beach Viceroy na St.Lucia
Rosewood Hotels & Resorts – luksusowa marka z ambicją
Recenzja hotelu Four Seasons w Paryżu
Recenzja hotelu Four Seasons w Buenos Aires
Four Seasons nawiązuje partnerstwo z NetJets
Recenzja hotelu Adlon Kempinski w Berlinie
Post a comment