Kulturalne podróżowanie pociągiem – czyli co robić, a czego unikać

reklama

ZACHOWANIE W WagonIE podróżnyM

Wchodząc do / wychodząc z wagonu

  • Ustąp przejście osobom starszym i z ograniczoną zdolnością poruszania, rodzicom z małymi dziećmi, kobietom w ciąży.
  • Podaj rękę osobom potrzebującym wsparcia przy wychodzeniu z / wchodzeniu do wagonu, pomóż z bagażem.
  • Siadając na swoim miejscu, przywitaj się z pasażerem na fotelu obok, a także pożegnaj kończąc podróż.

Bagaż

  • Pamiętaj o wzajemnej pomocy w podnoszeniu bagażu.
  • Staraj się układać swoje rzeczy w taki sposób, aby nie przeszkadzały innym pasażerom oraz by było miejsce na ich rzeczy.

Rozrywka w czasie podróży

  • Oglądając film czy słuchając muzyki, pamiętaj o słuchawkach i natężeniu dźwięku, który nie zakłóci komfortu podróży pasażerów obok Ciebie.

Urządzenia

  • Wyłącz dźwięki w swoich urządzeniach (przycisków klawiatury, wysyłania/otrzymania wiadomości, połączeń telefonicznych).

Obuwie

  • Buty i skarpety pozostaw na stopach.
  • Nie opieraj podeszw obuwia na siedzeniach foteli.

Rozmowy telefoniczne

  • Z rozmowami o sprawach prywatnych i pracy poczekaj do momentu opuszczenia pociągu. W nagłych przypadkach wyjdź z telefonem na korytarz.

Śmieci

  • Zadbaj o czystość na pokładzie – papierki, kubeczki, butelki wrzuć do kosza, segreguj odpady, i nie zostawiaj nic na swoim miejscu opuszczając pociąg.

Jedzenie w podróży

  • Unikaj spożywania na fotelu jedzenia o bardzo intensywnym zapachu. Resztki jedzenia spakuj do opakowania/torby i wyrzuć do kosza.

 

 

ZACHOWANIE W WagonIE restauracyjnyM
  • Wagon restauracyjny przeznaczony jest dla osób spożywających posiłek, a nie podróżnych bez gwarancji miejsca siedzącego.
  • Spożywaj napoje i jedzenie zakupione tylko w tej strefie.
  • Nie korzystaj z laptopa podczas posiłku, gdyż utrudnia to kelnerowi jego serwowania i naraża na ryzyko uszkodzenia.
  • Nie kładź swoich rzeczy na wolnym fotelu, bagaż umieść na półce powyżej.
  • Bądź otwarty i współdziel stolik z innymi pasażerami, gdyż liczba miejsc jest ograniczona.
  • Po skończonym posiłku zwolnij miejsce dla innych osób.

 

 

Kontakt z osobami niepełnosprawnymi
  • Nie głaszcz i nie rozpraszaj psa przewodnika.
  • W rozmowie używaj codziennych zwrotów – nie bój się powiedzieć osobie niewidomej „do widzenia”.
  • Zwracaj się bezpośrednio do osoby niepełnosprawnej, nie tylko do opiekuna.
  • Bądź cierpliwy i wyrozumiały. Osoby niepełnosprawne potrzebują niekiedy więcej czasu, aby coś zrobić.
  • Do osób z zaburzeniami słuchu mów w naturalny tempie, bezpośrednio, nie zakrywaj ust i nie krzycz.
  • Jeśli chcesz pomóc osobie niewidomej, dotknij ją lekko w ramię i przedstaw się.

Komentarze

komentarzy

Post a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazine made for you.

Featured:

No posts were found for provided query parameters.

Elsewhere: