Kampania „Drodzy Goście, tęsknimy za Wami!”
Hotelarze tęsknią za gośćmi
– Hotele, które zazwyczaj tętnią życiem, przeżywają teraz trudne chwile. Bez obecności gości tracą swoją tożsamość. Ta sytuacja wywołuje w nas wszystkich wiele emocji. Hotelarze z całego serca pragną powrotu swoich gości i to jest główny przekaz naszej kampanii. Drugim ważnym aspektem, jest bezpieczeństwo i higiena w hotelach, a także troska o zdrowie zarówno naszych gości, jak i obsługi – mówi Marcin Mączyński, sekretarz generalny IGHP.
Pomysłodawcą kampanii jest Karol Weber, hotelarz i autor bloga enjoyyourstay.pl. – Choć sytuacja, w jakiej znalazła się branża hotelarska, jest dramatyczna, to jednocześnie hotelarze z całego kraju pokazują, że ich praca to nie tylko zawód, ale przede wszystkim pasja wyrażona w empatii, otwartości na drugiego człowieka, chęci do niesienia pomocy. Symboliczne gesty wsparcia w postaci serc z zapalonych świateł pokoi na budynkach hoteli, zapewnianie posiłków i noclegów pracownikom medycznym, przekazywanie środków czystości dla szpitali pokazują, że gościnność jest wpisana w nasze DNA. Za to kocham hotelarstwo. Chcieliśmy dać wyraz tej pasji w kampanii – mówi Karol Weber.
Kampania rozpoczęła się oficjalnie 15 maja o godz. 11:00. W tym momencie hotele zaangażowane w akcję umieściły na swoich profilach w mediach społecznościowych wpisy dedykowane kampanii wraz z plakatem, nad którego koncepcją pracował zespół hotelarzy wspólnie z IGHP.
Plakaty te będzie można również zobaczyć na ulicach największych polskich miast. Pojawią się na ponad 300 nośnikach, m.in. na bilbordach oraz na przystankach komunikacji miejskiej. Akcja została opatrzona hasztagiem #WypocznijBezpiecznie, który oddaje ideę kampanii. Jej twórcy liczą na to, że będzie często pojawiał się we wpisach hoteli i ich gości w mediach społecznościowych.
Z myślą o hotelarzach i gościach IGHP uruchomiła również dedykowaną zakładkę na swojej stronie internetowej www.ighp.pl/wypocznijbezpiecznie, gdzie przejrzyście prezentuje najważniejsze informacje o zasadach bezpiecznego pobytu w hotelach.
#WypocznijBezpiecznie
Kampania IGHP ma służyć promocji idei pobytu i wypoczynku w hotelach w Polsce, podkreślając jednocześnie profesjonalne przygotowanie obiektów pod kątem bezpieczeństwa sanitarnego.
W trakcie kilkutygodniowej przerwy w działalności hotele wdrażały wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Rozwoju i Ministerstwa Zdrowia, przygotowując się do powtórnego przyjęcia gości. Przestrzeganie dodatkowych zasad sanitarnych sprawia, że pobyt w hotelu będzie wyglądał nieco inaczej niż kiedyś. Nie zostały jeszcze zniesione wszystkie obostrzenia rządowe, co oznacza, że do odwołania nie działają np. baseny, place zabaw, nie można skorzystać z sal konferencyjnych. Wychodząc naprzeciw sytuacji, niektóre obiekty proponują gościom nowe atrakcje, np. na świeżym powietrzu, przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa.
Od 18 maja będzie można ponownie korzystać z restauracji hotelowych, choć w określony sposób, przestrzegając nowych wytycznych. Będą one obowiązywać zarówno gości, jak i personel restauracji.
IGHP to ponad pół tysiąca hoteli członkowskich, a także tysiące pracowników hotelarstwa. Od wybuchu epidemii Izba jest bardzo zaangażowana w przekazywanie branży hotelarskiej praktycznej wiedzy na temat sposobu postępowania w dobie trwającego kryzysu. Według szacunków IGHP, w maju, po zniesieniu części ograniczeń, otworzyło się tylko 10 proc. hoteli. Wiele wskazuje, że w kolejnych tygodniach, po zniesieniu restrykcji dotyczących restauracji, liczba ta będzie rosła, ale do powrotu sytuacji sprzed pandemii jeszcze daleka droga. W jej szybszym pokonaniu Izba chce wspierać hotelarzy poprzez różnorodne działania, wśród których jest kampania zachęcająca gości do odwiedzania obiektów.
Dzięki pomocy partnerów Izby, a także zaangażowaniu członków IGHP powstała pierwsza ogólnopolska kampania, która promuje branżę hotelarską. – W tym miejscu chciałbym serdecznie podziękować całemu zespołowi, wszystkim hotelarzom, którzy bardzo intensywnie pracowali nad tą akcją – mówi Marcin Mączyński. – To bardzo budujące, że przy realizacji tej inicjatywy uzyskaliśmy tak wiele wsparcia – podkreśla.
Kampanię wspiera m.in. firma AMS, która udostępniła IGHP nośniki reklamowe.
Ppp
Turysta nie jedzie do hotelu, by podziwiać jego ściany, lecz by jeździć, zwiedzać, imprezować lub się wylegiwać na plaży. Dodatkowo musi gdzieś jeść. Jeśli zatem atrakcje są niedostępne lub z utrudnieniami, a w restauracjach są cuda z rozsadzaniem i ograniczaniem ilości miejsc – wyjazd nie ma sensu do czasu ustabilizowania sytuacji.
Klient biznesowy także nie jedzie do hotelu, by podziwiać jego ściany, lecz by brać udział w spotkaniach lub pracach biznesowych. Jeśli gospodarka generalnie nie działa lub działa na pól gwizdka, to biznes tez nie ma po co korzystać z hoteli.
Reasumując – kampania „tęsknimy za wami” jest bez sensu. Hotelarze nie są winni swoich problemów, ale także nie oni są jego rozwiązaniem – pozostaje czekać w ciszy, a nie wydawać pieniądze, których i tak brakuje.
Pozdrawiam.