Hotelowy Tydzień Ziemi 2022

reklama

22 kwietnia przypada Światowy Dzień Ziemi. Jest to największe międzynarodowe święto ekologiczne. Zainicjowane w 1970 roku przez UNESCO, a w Polsce obchodzone od 1990. Celem Dnia Ziemi jest promowanie proekologicznych postaw w społeczeństwie i budowanie wspólnej odpowiedzialności za Ziemię.

Rok temu razem z Agatą Delmaczyńską, ekspertką ds. ekologii w hotelarstwie, chcieliśmy zaangażować hotelarzy do działania i tak spontanicznie zrodził się pomysł na Hotelowy Tydzień Ziemi.

Zastanawialiśmy się, czy ogłaszać drugą edycję. W zeszłym roku mieliśmy obawy spowodowane pandemią. W tym roku wybuchła wojna w Ukrainie, która mocno dotknęła Polaków. Postanowiliśmy jednak, że działamy! Potrzebowaliśmy skupienia się wokół pozytywnego czynu, a takim niewątpliwie jest dbałość o środowisko naturalne.

Hotelowy Tydzień Ziemi w tym roku przypadł na 22-29 kwietnia 2022.

Poszerzyliśmy nasze organizacyjne koło. Zaprosiliśmy do współpracy znane w branży osoby i organizacje, którym temat ekologii nie jest obcy.

 

 

JAK WYDARZENIE BYŁO KOMUNIKOWANE W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Woda butelkowana w pokojach hotelowych

Temat ciężki, jak tony tych śmieci.
Krótka matematyka:
100 pokojowy hotel x 2 butelki wody na pokój = 200 butelek dziennie x 365 dni w roku = 73.000 butelek x załóżmy 70% średniorocznego obłożenia = 43.000 butelek. Pusta plastikowa butelka o pojemności 0.5 L waży 0.016 kg, co daje blisko 700 kg. Szklana butelka waży 0.315 kg, czyli ponad 13 ton.
Tyle powstaje ton śmieci, z których nie wszystko poddane jest recyklingowi. Odchodzenie przez hotele od wody butelkowanej i promowanie użytkowania przez gości bidonów, to powinien być cel. To jest proces oczywiście.

Co w zamian? – zapytacie.
Dystrybutory z wodą na korytarzach, zachęcanie do picia kranówki (jeśli woda jest dobrej jakości), kapslowane karafki z wodą. Woda butelkowana mogłaby być dostępna na życzenie, w kolejnych etapach tylko odpłatna.

W hotelach 5* to na pewno nie przejdzie! – powiecie.
Kilka lat temu trudno było sobie wyobrazić kosmetyki w uzupełnianych dozownikach czy dużych flakonach w hotelach premium i luksusowych. Ale dzisiaj to już w wielu takich miejscach jest standardem.

 

 

 

AKCJA WISŁA 

W ramach Hotelowego Tygodnia Ziemi 2022 zebraliśmy się z Lidką z hotelu Trzy Wyspy i jej synem Wiktorem, Agatą z Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego oraz Agatą Delmaczyńską, aby posprzątać praski brzeg Wisły w Warszawie.

Niestety śmieci było bardzo dużo. Butelki, puszki, plastikowe i metalowe opakowania, porcelana, a nawet porzucona walizka z ubraniami. Ręce były pełne roboty, ale humory dopisywały. Inspektorskie białe rękawiczki zastąpiłem dziś różowymi. Przy okazji mieliśmy niezłą gimnastykę z ładnymi widokami. To był dobry dzień, choć smutne mamy refleksje.

 

 

7 kroków, by hotel stał się eko 

Papierowe słomki to już za mało. Dozowniki z żelem i szamponem pod prysznicem to już za mało. Wymiana ręczników na życzenie to już za mało. Segregacja śmieci to już za mało. Posadzenie drzewek i krzewów przed hotelem to już za mało. Niestety przyzwyczajenia, wymówki i pozorne działania są silniejsze dla wielu inwestorów, hotelarzy i samego personelu.

Poznajcie plan, jak w siedmiu krokach uczynić swój hotel przyjaznym środowisku:

  1. Przeprowadź analizę stanu obecnego.
  2. Nadaj funkcję eko-ambasadora.
  3. Oblicz ślad węglowy hotelu.
  4. Wyznacz cele środowiskowe.
  5. Stwórz politykę środowiskową.
  6. Komunikuj.
  7. Wprowadź założenia w życie.

Więcej szczegółów znajdziecie TUTAJ

 

INSPIROWANIE POPRZEZ KONKRETNE PRZYKŁADY

Na kanale HorecaTV znajdziecie rozmowę podsumowującą Hotelowy Tydzień Ziemi 2022.
Dziękujemy wszystkim osobom, markom, hotelom i innym obiektom zaangażowanym w wydarzenie.
A Agnieszce z Pałacu Pakosław i Karolinie z Gwiazdy Morza dziękujemy za dawkę inspiracji i pokazanie, że można robić coś więcej dla środowiska, niż tylko używać papierowych słomek.

Zachęcamy hotelarzy do refleksji, podejmowania działań metodą małych kroków, edukowania gości i zmiany przyzwyczajeń.

 

 

Komentarze

komentarzy

Post a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazine made for you.

Featured:

No posts were found for provided query parameters.

Elsewhere: