Hotel Mercure Katowice Centrum

Mercure Katowice Centrum to całkiem nowy hotel na mapie Katowic i jeden z najbardziej wyróżniających się hoteli tej marki w Polsce. Dogodnie zlokalizowany tuż przy dworcu kolejowym, oferuje bardzo przyzwoity standard dla gości biznesowych i turystów.

Jednak co mnie w nim najbardziej zainteresowało, to przywiązanie szczególnej wagi do zasad zrównoważonego rozwoju i zaangażowanie na rzecz środowiska. Widać to na pierwszy rzut oka i na wielu płaszczyznach. Hotel Mercure jest przykładem zielonej transformacji Katowic, które chcą pozostawić przemysłową przeszłość za sobą i iść w kierunku zrównoważonej przyszłości.

 

 

Część fasady poświęcono na stworzenie dwóch zielonych ścian, pokrytych 11 tys. roślin, o łącznej powierzchni 200 mkw, stanowiącymi największą tego typu ozdobę w mieście. Do ich nawadniania używany jest system odzyskiwania wody deszczowej.

Do ekologicznych rozwiązań w hotelu należy zaliczyć fotowoltaikę na dachu, zastosowanie białej membrany dachowej i jasnej kostki brukowej odbijającej promieniowanie słoneczne, system monitorowania zużycia wody w obiekcie oraz stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych. Hotel nawiązał kontakty z lokalnymi dostawcami produktów do gastronomii, co zmniejsza ślad węglowy generowany przez transport.

Hotel Mercure Katowice Centrum posiada najwyższy, platynowy certyfikat LEED w kategorii Building Design and Construction. Zdobył także nagrodę Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego w kategorii Najlepszy Budynek Ekologiczny 2021 oraz nagrodę MP Power Awards w kategorii Zielony obiekt.

 

 

Wyrazem zaangażowania hotelu w ekologię jest także mural w lobby stworzony przez lokalną artystkę street-artową Monę Tusz. Nawiązuje do muralu, który Mona stworzyła na budynku Urzędu Miasta z okazji Szczytu Klimatycznego ONZ w Katowicach w 2018.

W projekcie nie zabrakło nawiązania do regionu – mural z katowickim Spodkiem przy recepcji, czy kolorystyka wnętrz części wspólnych zachowana w barwach ziemi – naturalna zieleń, brąz i czerń. W recepcyjnym sklepiku można zakupić śląskie pamiątki – skarpetki, akcesoria, słowniczek śląskiej gwary.

 

 

W pokojach hotelowych także widać proekologiczne podejście. Zastosowano naturalne materiały i wyposażenie z recyklingu, drukowane materiały hotelowe zastąpiono cyfrowymi rozwiązaniami (kody QR), zamiast jednorazowych fiolek z kosmetykami użyto większych dozowników, które można ponownie napełnić. Kolorystyka pokoi nawiązuje do trendu eko, ale jednocześnie podkreśla tradycje regionalne – sofa w kolorze cegły, która przypomina o lokalnej zabudowie mieszkalnej na Nikiszowcu. Autorką grafik w pokojach jest również Mona Tusz.

Przy okazji – doceniam wannę (która jest tylko w pokojach o podwyższonym standardzie), ręczniki kąpielowe w ponadstandardowym rozmiarze i zestaw do prasowania w szafie.

 


kosz do segregacji śmieci 

 

W pokoju zostałem powitany spersonalizowaną grafiką na lustrze i listą kontroli jakości.
Doceniam taką kreatywność personelu, a konkretnie osoby pełniącej w hotelu Mercure funkcję Guest Experience Managera.
Gościnność z mojej perspektywy jako gościa, to poczucie, że ktoś o mnie pomyślał. To gesty, które sprawiły, że było mi zwyczajnie miło, które nie kosztują pieniędzy, a coś o wiele cenniejszego – czas poświęcony na ich kreację.

Możecie powiedzieć – To przecież ustawka, nie każdy gość jest tak witany.
I macie rację. Żaden hotel nie jest w stanie witać w podobny sposób 100% gości, no chyba że ma 10 pokoi.
To zadaniem Guest Relations/Experience Managerów jest wybierać selektywnie osoby z raportów przyjazdów do wyróżnienia: gości z wysokim statusem w programach lojalnościowych, gości regularnie powracających, gości z rezerwacją na apartamenty (wydają więcej pieniędzy), gości na długich pobytach (ci także wydają więcej pieniędzy), gości zajmujących wysokie stanowiska w firmach (dla hoteli biznesowych to szansa na potencjalne konferencje), czy gości przyjeżdżających na specjalne okazje (zaręczyny, urodziny) i na zaproszenie hotelu (np. szkolenia), jak to było w moim przypadku.

 

 

Restauracja WineStone oparta jest na dwóch elementach. Po pierwsze, kolekcji win (wine) wyselekcjonowanych na podstawie wiedzy i doświadczenia sommelierów, a po drugie dań podawanych na „les planches” – kamiennych deskach (stone) rodem z najmodniejszych francuskich restauracji. Głównym zamysłem jest stworzenie tzw. foodparing, czyli niekonwencjonalnego parowania pozornie nie pasujących do siebie składników dania z winem.

W Mercure Katowice Centrum można spróbować m.in. win z Winnicy Silesian, położonej w sercu Dolnego Śląska na przedgórzu Sudeckim.
Restauracja Winestone promuje odpowiedzialne rybołówstwo i nie wykorzystuje zagrożonych gatunków ryb.

 


oliwa z dodatkiem dukkah


zupa z botwinki 


halibut z risotto z burakiem, marynowany shimeji 


czekoladowy mus, lody o smaku białej czekolady 

 

Tak mi się spodobało, że zrobiłem rezerwację w hotelu Mercure na kolejną wizytę w Katowicach w październiku z okazji Hotel Meeting Conference 2022.

 

 

Trochę liczb:
pokój – od 300 zł, bez śniadania
halibut z risotto – 59 zł

Komentarze

komentarzy

Post a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazine made for you.

Featured:

No posts were found for provided query parameters.

Elsewhere: