„Dlaczego ten?”, czyli moje kryteria wyboru hotelu

reklama

Czym się kierujesz wybierając dany hotel spośród innych? – zapytała mnie ostatnio jedna z czytelniczek mojego bloga.
Każdy ma różne potrzeby, oczekiwania i możliwości, które przekładają się na wybór tego lub innego hotelu. W moim przypadku, jako hotelarza poszukującego ciągle nowych doświadczeń, wybranie hotelu nie zawsze jest łatwym i szybkim zadaniem, zwłaszcza jeśli w danym miejscu oferta ciekawych hoteli jest szeroka. Recenzowane lub rekomendowane przeze mnie hotele wyróżniają się czymś szczególnym – architekturą, designem, historią, koncepcją, lokalizacją, czy usługami dodatkowymi. Kieruję się wieloma kryteriami, na podstawie których dokonuję wyboru tego jednego obiektu, no czasami dwóch 🙂

Apartment-iconCHARAKTER

To najważniejsze dla mnie kryterium. Nieważne czy hotel ma 5 czy 3 gwiazdki, ważne by miał charakter. Preferuję butikowe obiekty znajdujące się w zabytkowych budynkach lub nowych, ale ciekawych architektonicznie. Interesuje mnie historia zabytkowego obiektu, co także wpływa mój wybór.

Czytaj więcej… Hotel z Pomysłem 2015

Charakter to styl wnętrz. Lubię hotele designerskie, które w swoich projektach przykładają dużą wagę do detali tworzących oryginalną całość. Beżowo – granatowo – brązowa kolorystyka wnętrz, popularna zwłaszcza w dużych hotelach biznesowych, choć „bezpieczna”, jest nudna. Nie mam sprecyzowanego jednego ulubionego stylu. Dobrze się czuję w „ciepłych” wnętrzach, eklektycznie urządzonych (coś nowego, coś starego). Z ciekawości wybieram także hotele nowoczesne, które wzbogacają swoją ofertę o zastosowane nowinki technologiczne.

Doceniam hotele, które w swoją misję działalności wpisaną mają ochronę środowiska i które powstały według zasad zrównoważonego budownictwa. Hotele przyjazne środowisku m.in. wykorzystują wodę deszczową, pozyskują energię słoneczną, stosują ekologiczne środki czystości oraz naturalne kosmetyki dla gości.

Czytaj więcej… Ekologiczny luksusowy 1 Hotel Central Park w Nowym Jorku

O charakterze hotelu dużo mi mówi jego strona internetowa, która odgrywa ogromną rolę w komunikowaniu i promowaniu wszystkich atutów obiektu, czego niestety wciąż nie potrafią wykorzystać hotele i pracownicy recepcji odpowiadający na zapytania rezerwacyjne potencjalnych gości. Niezwykle rzadko zdarza mi się być zaproszonym do odwiedzenia strony internetowej hotelu. A przecież te dobre strony kosztują kupę kasy i często wpływają na decyzje zakupowe. Ważna jest dla mnie bogata galeria zdjęć w dużym rozmiarze, które można płynnie przewijać oraz opis pokoi zawierający szczegóły wyposażenia. Lubię zdjęcia, które prezentują nie tylko widoki ogólne wnętrz i otoczenia, ale także detale, podkreślające wyjątkowość hotelu i lokalizacji. Bardzo podoba mi się strona hotelu Aries w Zakopanem czy hotelu Bukovina w Bukowinie Tatrzańskiej

Application-Map-iconLOKALIZACJA

W przypadku miejskich hoteli, wcale nie musi być centralna, choć na pewno jest to wygodne. Jeśli znajdę ciekawy obiekt położony poza centrum, to ważne jest łatwe i szybkie skomunikowanie z centrum miasta i atrakcjami turystycznymi, np. blisko stacji metra. Z kolei w przypadku hoteli resortowych liczy się otoczenie, bliskość plaży i widok z okna oczywiście 🙂

Laptop-Signal-iconWYPOSAŻENIE

Na początku napisałem o istotnym dla mnie kryterium, jakim jest charakter i design hotelu. Mimo to, dużą wagę przykładam do funkcjonalności wyposażenia pokoju, o czym niestety wielu projektantów i inwestorów hotelowych zapomina, przedkładając design nad komfort. Wielość łatwodostępnych (głównie przy łóżku i biurku) gniazdek elektrycznych, łazienka zapewniająca poczucie komfortu w korzystaniu z prysznica i toalety, suszarka do włosów (w łazience lub dostępna w recepcji), to tylko niektóre elementy których wypatruję na zdjęciach i w opisie pokoi.

Czytaj więcej… Projektowe wpadki w pokojach hotelowych

No i koniecznie szybkie i bezpłatne wi-fi (na wszystkie urządzenia), którego nie traktuję jako dodatkowej usługi, ale już jako standardowe wyposażenie pokoju, podobnie jak bezpłatną butelkę wody mineralnej uzupełnianej przez cały pobyt!

Jak wspomniałem, interesują mnie hotele które wykorzystują nowoczesne technologie w celu zapewnienia większego komfortu, np. tablety do obsługi pokoju i zamawiania usług, kioski do samodzielnego zameldowania, czy aplikacje na telefon umożliwiające mobilny check-in. Będąc w Hong Kongu w zeszłym roku, wybrałem hotel ICON m.in. dlatego, że udostępnia swoim gościom na czas pobytu telefon komórkowy, którym można było wykonywać bezpłatne połączenia lokalne i międzynarodowe oraz korzystać z internetu na mieście i aplikacji przewodnika.

Czytaj więcej… Hotele high-tech

Food-Dome-iconUSŁUGI

Porównując oferty hoteli, zwracam także uwagę na to, czy w cenę noclegu wliczone jest nie tylko wi-fi, ale i śniadanie. Dobrze jest, gdy hotel wzbogaca śniadania o lokalne produkty, np. z certyfikatami ekologicznej uprawy, a asortyment na bufecie jest ciekawie wyeksponowany, co powinno być przedstawiane na zdjęciach na stronie internetowej.

Niekiedy wybieram hotele, które posiadają Club Lounge, specjalną strefę komfortu przeznaczoną dla gości mieszkających w pokojach klubowych. Pokoje klubowe położone są na wyższych piętrach i oferują lepszy widok z okna. Pokoje wzbogacone są zazwyczaj o dodatkowe usługi i wyposażenie, np.: bezpłatny minibar, ekspres do kawy, czy wieczorny serwis pokoju. Jednak największą korzyścią jest właśnie wstęp do Club Lounge, w którym jest dodatkowa recepcja, serwowane są śniadania, słodkie przekąski w ciągu dnia, a wieczorami kolacja, barek wypełniony jest nielimitowanymi napojami, w tym alkoholowymi.

Czytaj więcej… 10 niesamowitych hotelowych Salonów Klubowych

W przypadku hoteli resortowych w miejscowościach wypoczynkowych, dużym atutem dla mnie jest basen, a w hotelach zagranicznych dodatkowo usługa bezpłatnego busa kursującego z hotelu do centrum miasta i z/na lotnisko.

Jeśli planuję wczesny przyjazd, to informuję o tym hotel wcześniej. Oczywiście nie oczekuję, że pokój na pewno będzie gotowy, ale jeśli są wolne i czyste pokoje (informacja o wczesnych przyjazdach powinna być przekazana z rana Służbie Pięter), powinny być udostępniane gościom bez problemu i dodatkowych opłat.

Medal-2-iconJAKOŚĆ

Według statystyk podawanych przez TripAdvisor, 80% użytkowników czyta ok. 6-­12 opinii przed dokonaniem rezerwacji, a 51% gości publikuje swoje recenzje i dzieli się swoimi spostrzeżeniami z pobytu. Opinie mają ogromną moc. Zawsze czytam opinie i się nimi sugeruję przy wyborze miejsca. Sam zostawiam opinie na portalu rezerwacyjnym przez który rezerwuję oraz właśnie na TripAdvisorze. Co więcej, zwracam uwagę czy i w jaki sposób hotel odpisuje na opinie na swój temat w sieci, zwłaszcza te negatywne. To wiele mówi o jakości usługi i profesjonalizmie obsługi. Poza ogólną oceną obiektu interesują mnie oceny cząstkowe, zwłaszcza stosunek jakości do ceny.

Purse-512CENA

Nie jest dla mnie najważniejszym kryterium, choć nie mogę sobie pozwolić na nocleg w każdym obiekcie, który przypadnie mi do gustu. Niestety 🙂 Niemniej, jeśli znajdę ciekawy hotel, który spełnia powyższe kryteria, jest dobrze oceniany przez gości i tańszy od innych, to go wybiorę. Jestem jednak gotów zapłacić wyższą cenę, jeśli wraz z nią idzie wyższa jakość usługi.

Zawsze porównuję ceny pokoi między portalami rezerwacyjnymi, a stroną hotelu. Często kontaktuję się z recepcją i pytam czy oferują swoim gościom coś ekstra w zamian za rezerwacje bezpośrednie. Coraz więcej hoteli, zwłaszcza sieciowych, konkuruje z pośrednikami o klienta, którym wypłacają wysokie prowizje, i starają się różnymi sposobami sprzedać swoje usługi bezpośrednio. Oferowanie niższych cen nie zawsze jest możliwe, a nawet niekonieczne. Hotele mogą zaoferować taką samą cenę jak ma pośrednik i/lub dodatkowo np. śniadanie w cenie pokoju, pokój z ładniejszym widokiem czy nawet upgrade do wyższej kategorii pokoju, bezpłatny parking, zniżkę w restauracji, czy powitalną butelkę wina. Informacje te powinny być widoczne na startowej stronie internetowej.

A czym Wy się kierujecie wybierając hotel? Ciekaw jestem Waszych komentarzy 😉

Komentarze

komentarzy

Post a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazine made for you.

Featured:

No posts were found for provided query parameters.

Elsewhere: