Rozwój rynku luksusowych hoteli we Włoszech

reklama

Fanów la dolce vita i ekskluzywnych doświadczeń ucieszy informacja, że we Włoszech następuje znaczący rozwój segmentu luksusowych usług hotelowych. Przybędzie sporo nowych hoteli luksusowych marek, zwłaszcza w Rzymie, które dotąd omijały Wieczne Miasto szerokim łukiem, także z powodu włoskiej biurokracji i utrudnień związanych z adaptacją zabytkowych budynków.
Isadore Sharp w swojej biografii wspomina projekt budowy hotelu marki Four Seasons w latach 70., który ostatecznie nie doszedł do skutku właśnie z powodu długiego procesu decyzyjnego włoskich partnerów i lokalnych władz. Jak dodał – „Wtedy zrozumiałem powiedzenie, że Rzym nie został zbudowany w jeden dzień.”
Na Półwyspie Apenińskim nie brakuje luksusowych obiektów, jednak są to w większości rodzinne, butikowe hotele, np. Le Sirenuse Positano (recenzja TUTAJ), Grad Excelsior Vittoria Sorrento (recenzja TUTAJ), Castello di Reschio. Tylko 5% hoteli we Włoszech należy do międzynarodowych sieci. Spośród ponad 400 hoteli w standardzie pięciogwiazdkowym (co nie oznacza, że wszystkie są faktycznie luksusowe), 66 przynależy do zrzeszenia Small Luxury Hotels of the World, 57 do Leading Hotels of the World, 45 do Relais & Châteaux, a 36 do Preferred Hotels Group.

 


Hotel Aman Venice 


Hotel St. Regis Venice


Belmond Hotel Cipriani Venice 


Hotel Mandarin Oriental Lake Como 

 

Ośrodkami hoteli znanych luksusowych marek są głównie Mediolan i Florencja, gdzie podróżni mają do wyboru St. Regis i Bulgari (oba hotele z sieci Marriott Int.), Four Seasons, Rocco Forte, czy Armani. Wenecja, która może pochwalić się hotelem słynnej marki Aman i Belmond, w 2019 roku zyskała trzeci we Włoszech hotel marki St. Regis. W tym samym roku, sieć Mandarin Oriental wzięła w zarządzanie hotel nad jeziorem Como.
Sieć Four Seasons po otwarciu w tym roku hotelu na Sycylii, a za parę lat planowanego hotelu w Pugli, będzie miała już cztery obiekty we Włoszech, najwięcej wśród europejskich krajów.
Marka Belmond posiada aż sześć obiektów rozproszonych po całym kraju, w tym w Ravello (recenzja TUTAJ) i Florencja (recenzja TUTAJ).

 


Hotel Four Seasons Florence 


Hotel Four Seasons Milano 


Hotel Four Seasons Puglia 


Hotel Four Seasons San Domenico Palace Taormina

 

Wieczne Miasto na celowniku luksusowych marek

W Rzymie, w którym znajduje się aż 46 hoteli pięciogwiazdkowych, goście mają do wyboru jedynie kilka sieciowych hoteli luksusowych marek i to bardzo klasycznych. Wyremontowany w 2018 roku St. Regis, który został otwarty przez Cesara Ritza w 1894, a także Hotel de Russie i Hotel de la Ville (oba z sieci Rocco Forte) oraz Rome Cavalieri Waldorf-Astoria (sieć Hilton) otwarty w 1963.

Jednak to się niebawem zmieni.
Sieć Marriott Int. zamierza otworzyć jeszcze w tym roku aż dwa hotele lifestylowych marek W i Edition.
Podobnie sieć InterContinental Hotels Group, która pod koniec roku otworzy pierwszy we Włoszech hotel luksusowej marki Six Senses. Natomiast w 2023 roku zostanie otwarty kolejny – Six Senses Antognolla w Umbrii. Marka InterContinental (sieć IHG) powróci do Rzymu w 2022 roku. W tym samym roku zostanie otwarty hotel marki Bulgari (sieć Marriott Int.). Sieć Rosewood , która w swoim portfolio posiada resort w Toskanii, planuje na rok 2023 otwarcie dwóch hoteli – w Rzymie i Wenecji.
Z kolei sieć Accor, która rozwija legendarną markę Orient Express, poza hotelem w Rzymie (rok 2023), otworzy obiekty także w Mediolanie i Florencji, dalej – Paryżu i Londynie.
Planowane na ten rok otwarcie hotelu marki Hoxton, choć to inny segment hoteli, ale jednak wskazuje na potencjał stolicy Italii.

 


Hotel Bulgari Rome


Hotel W Rome


Hotel Edition Rome


Hotel Rosewood Rome


Orient Express Grand Hotel de la Minerve


Hotel InterContinental Rome Ambasciatori Palace

 

Czytaj więcej…
Wyczekiwane otwarcia luksusowych hoteli na świecie 2021

 

W opinii eksperta 

Poprosiłem o komentarz Izabelę Krzanowską, z firmy Bidroom, która specjalizuje się we włoskim rynku hotelowym:

Włoski rynek hotelarski jest obecnie w centrum zainteresowania inwestorów przede wszystkim dzięki wysokim wskaźnikom – 96 milionów przyjazdów turystycznych, RevPAR weneckich hoteli na poziomie 226.5 euros (najwyższy w całym kraju). Dane za 2019 rok.
Popyt w segmencie hoteli luksusowych we Włoszech w ciągu ostatnich 5 lat wzrósł o 25,6%. W ciągu następnych dziesięciu lat, tempo wzrostu popytu szacuje się na kolejne 6,2% rocznie. Warto podkreślić, że 76% gości odwiedzających luksusowe hotele stanowią obcokrajowcy.

Okazało się, że europejscy konkurenci nie mają wizerunku i reputacji tak silnej jak Włochy, cenione za modę, wzornictwo, rzemiosło, dziedzictwo, styl życia i kuchnię. Międzynarodowe sieci hotelowe zrozumiały w końcu potencjał włoskiego rynku i inwestują od północy do południa Włoch, o czym świadczą nowe otwarcia.
Rok 2019 był najlepszym rokiem w perspektywie inwestycji we włoskim sektorze hotelarskim. Według EY, w 2019 inwestycje wzrosły o 158%, napędzane właśnie segmentem luksusowym. We włoskim Hotel Investment Report 2019 czytamy, że 3,3 miliarda euro zostało zainwestowane w hotele, z wyraźnym wskazaniem na hotele luksusowe, które stanowiły 42% (1,25 mld euro).

Cieszę się, że coraz więcej włoskich hoteli pięciogwiazdkowych szuka niestandardowych kanałów sprzedażowych i jest z nami w Bidroom, takich jak Lungarno Collection, Baglioni Hotels, Bauer Palazzo w Wenecji, JK Palace w Rzymie, Relais & Chateaux Caesar Augustus na Capri, czy Mezzatorre Hotel & Spa z Leading Hotels of the World.

 


Hotel Rosewood Castiglion del Bosco


Hotel Bulgari Milano


Hotel Belmond Caruso Ravello 


Hotel Belmond Villa San Michelle Florence 


Six Senses Antognolla

zdjęcia: materiały prasowe wymienionych sieci hotelowych

Komentarze

komentarzy

Post a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazine made for you.

Featured:

No posts were found for provided query parameters.

Elsewhere: