Otwarta usługa gościnności

reklama

Ostatnio robiłem zakupy w sklepie marki Pandora. Standardem marki jest, że ekspedientka po dokonaniu zakupu wychodzi do klienta przed kontuar i wręcza torebkę, dziękując za zakup i życzy miłego dnia.
Z kolei w hotelu Szczawnica Park po raz pierwszy doświadczyłem w Polsce, aby recepcjonistka wyszła przed ladę recepcji i wręczyła mi klucz do pokoju, z uśmiechem życząc miłego pobytu.
W obu przypadkach zrobiło to na mnie mega pozytywne wrażenie.
Choć nowoprojektowane recepcje hotelowe nie wyglądają już jak fortece obronne oddzielające personel od gości, to wciąż większość managerów i recepcjonistów nie potrafi wykorzystać atutu otwartych recepcji.
Chciałbym widzieć taki standard powszechnie praktykowany w polskich hotelach, kiedy tylko jest to możliwe, aby na powitanie i pożegnanie oraz w kryzysowych sytuacjach recepcjonista wychodził przed kontuar do gościa.
Na tym polega gościnność, by unikać barier i budować relacje.
Zachęcam projektantów i inwestorów, aby tworzyli warunki do świadczenia otwartej usługi gościnności.
To takie proste.

….

Sztuka obsługi polega na intuicyjnym dostosowaniu się do sytuacji i gościa. Jednak powyższa forma okazywania gościnności nie jest wskazana jedynie w hotelach butikowych, czy luksusowych.
Każdy hotel, niezależnie od swojej kategorii, jeśli chce świadczyć autentyczną usługę gościnności, a nie po prostu noclegową, może zapewnić swoim gościom namiastkę luksusowej obsługi i to bez wydania ani złotówki.
Kiedyś praca w hotelarstwie cieszyła się poważaniem i była swego rodzaju misją. Dziś oczekuje się od pracowników hoteli by byli zaangażowani w swoją pracę, ale w wielu miejscach nie daje im się poczucia sensu ich pracy. Po co oni tam tak naprawdę są dla tych gości. Nie, same podwyżki nie zagwarantują motywacji pracowników obsługi w dłuższej perspektywie. Wielu pracowników hoteli tylko czeka na iskrę inspiracji, by pozytywnie zaskoczyć gości i wywołać u nich pozytywne emocje.


Hotel Szczawnica Park, Szczawnica


Hotel Traugutta3, Białystok


Hotel SixtySix, Warszawa


Hotel Renaissance Warszawa Airport


Hotel Raffles Europejski, Warszawa


Hotel La Regina, Warszawa


Hotel Indigo, Warszawa


Hotel Radisson Collection, Warszawa


Hotel Andaz, Amsterdam


Hotel Les Bains, Paryż

Komentarze

komentarzy

Post a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazine made for you.

Featured:

No posts were found for provided query parameters.

Elsewhere: