22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi. To największe międzynarodowe święto ekologiczne, obchodzone w 192 krajach. Zainicjowane w 1970 roku przez UNIESCO. Celem Dnia Ziemi jest promowanie proekologicznych postaw w społeczeństwie i budowanie wspólnej odpowiedzialności za Ziemię. W tym czasie odbywa się wiele akcji promujących dbanie o środowisko, aby uświadomić społeczeństwu, że ten temat ma znaczenie i jest to nasza wspólna sprawa.

Stąd inicjatywa Hotelowego Tygodnia Ziemi 19-25 kwietnia 2021 jaką podjąłem z Green Officer Agatą Delmaczyńską, aby zaangażować hotelarzy w działania na rzecz Ziemi.

 

 

Tak, wiemy, hotele są pozamykane lub działają w bardzo ograniczonym zakresie. Nie w głowie wam zapewne myślenie o takich tematach, jak ekologia. Jednak zachęcamy do mobilizacji i planowania, gdyż Goście są coraz bardziej świadomi ekologicznie i oczekują zmian na rzecz odpowiedzialnego biznesu.

Bardzo cieszy nas odzew z jakim spotkała się ta akcja. Okazuje się, że wiele osób myślało, aby „coś zrobić”, ale potrzebowali właśnie impulsu i wspólnego wydarzenia. Ponad 50 hoteli i innych obiektów noclegowych, firm z branży horeca oraz szkół hotelarskich wzięło udział. W mediach społecznościowych informowali, co zrobili w tym tygodniu, ale co szczególnie ważne – jak dbają o środowisko przez cały rok.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O ekologii w hotelarstwie i gastronomii powinniśmy myśleć cały czas i podejmować wymierne działania, bo to się opłaca.
W Horeca TV, w programie poświęconym hotelarstwu przyjaznemu środowisku rozmawialiśmy z zaproszonymi gośćmi: Katarzyną Gubałą – ekspertką kuchni roślinnej i zagadnień zero waste, Agatą Delmaczyńską – promotorką rozwiązań eko w hotelarstwie oraz Joanną Szpak – specjalistką ds. marketingu w hotelu Arłamów, który znany jest z rozwiązań proekologicznych.
Niewątpliwie potrzebne jest wsparcie samorządów dla lokalnych firm, także hoteli, oraz ulgi w podatkach i dofinansowanie od rządu.

TUTAJ możecie odtworzyć nagraną rozmowę.

 

Mimo, że coraz więcej ludzi zdaje sobie sprawę z powagi sytuacji, to jednak wciąż za mało robimy globalnie. Ważna jest edukacja.
Agata Delmaczyńska poprowadziła wykład online na temat zero-waste w hotelu dla uczniów z kilku szkół hotelarskich, którzy w przyszłości będą tę branżę kształtować. Agata bardzo chętnie poprowadzi takie wykłady także dla innych szkół.

Z kolei UN Global Compact Network Poland, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, WWF Polska, IKEA Retail Polska i Onet.pl zainicjowali kampanię społeczną „TAK dla edukacji klimatycznej!”. Apelują o wprowadzenie do polskich szkół edukacji klimatycznej. Nasze najmłodsze pokolenia muszą być świadome, jak wielkie zagrożenie niesie ignorancja w tym temacie. Inwestorzy i hotelarze także bardzo potrzebują tej świadomości.

Dziękujemy za udział i wsparcie wydarzenia. Oby za rok jeszcze więcej hoteli mogło się pochwalić wdrożonymi zmiany.

Komentarze

komentarzy