W związku z pandemią i zmieniającymi się oczekiwaniami klientów, sieci hotelowe przyśpieszają wdrażanie technologicznych udogodnień, aby zapewnić gościom najlepsze i najwygodniejsze doświadczenia.
Niedawne badanie Deloitte pokazuje, że 60% podróżnych chętniej zatrzyma się w hotelu, który umożliwia bezdotykowe zameldowanie i używanie smartfona jako klucza do pokoju, zaś 16% ankietowanych stwierdziło, że to konieczność.
Więcej na ten temat pisałem w artykule „Trendy w hotelarstwie 2021”.

 

Klucz mobilny

Accor ogłosił niedawno globalną premierę swojego nowego rozwiązania o nazwie „Accor Key”, które będzie sukcesywnie wprowadzane we wszystkich hotelach grupy. Po przybyciu do hotelu, goście otrzymają wirtualny klucz za pomocą aplikacji. Uzyskają wówczas dostęp do pokoi, sal konferencyjnych, pięter i wind za pomocą smartfona. Po wymeldowaniu się z hotelu klucz mobilny zostanie automatycznie dezaktywowany. Aplikacja pomoże również zmniejszyć ilość plastiku i kartonu używanego w przypadku tradycyjnych kart-kluczy. Projekt realizowany jest w ramach partnerstwa z firmą STAYmyway.

 

Możliwość wyboru

Nawet tak luksusowe marki hotelowe jak Four Seasons, które stawiają przede wszystkim na ludzkie interakcje, nie rezygnują z innowacyjnych rozwiązań. Marka zauważyła znaczny wzrost pobierania i używania przez klientów swojej aplikacji, którą stworzyła w 2017.
Dzięki funkcji chat, gość może kontaktować się w czasie rzeczywistym z konsjerżem przed przyjazdem, w trakcie pobytu i po wyjeździe. Translator umożliwia wielojęzyczną komunikację.
Firma rozważa wykorzystanie sztucznej inteligencji, ale nie do udzielania odpowiedzi, ale automatycznego segregowania zapytań, aby trafiały do właściwego działu – na przykład pytanie o masaż trafiałoby prosto do Spa, a prośba o późne wymeldowanie do recepcji, zamiast czekać na linii telefonicznej lub stać w kolejce do obsługi. Ponadto, prowadzi obecnie pilotażowy program mobilnego klucza oraz składania zamówień i płatności mobilnych w swoich restauracjach.
Luksusowa usługa polega na dawaniu swoim klientom możliwości wyboru i to oni będą decydować, czy chcą spędzić cały swój pobyt, z nikim nie rozmawiając.

 

iLumio Mobile Concierge 

Sieci hotelowe w Polsce także realizują strategię innowacyjnego hotelu. Na przykład w obiektach marki PURO został wdrożony system informatyczny podnoszący komfort pobytu. Szczególną uwagę przyciągają tablety w pokojach z zainstalowanym systemem iLumio.
Udostępniony tablet umożliwia skorzystanie z szeregu ułatwiających pobyt funkcjonalności, m.in. ustawienie oświetlenia w zależności od naszego nastroju, express check-out, zamawianie posiłku do pokoju, budzenie, ustawienie statusów – proszę posprzątać lub proszę nie przeszkadzać. Niezwykle ciekawym rozwiązaniem jest funkcja telefonu na tablecie, który zastąpił standardowy telefon wymagany w cztero oraz w pięciogwiazdkowych hotelach. Na tablecie podczas pobytu można wykorzystać 100 jednostek na połączenia międzynarodowe.

iLumio Mobile Concierge to najbardziej zaawansowana na rynku hotelarskim aplikacja mobilna do obsługi.
Główne funkcje aplikacji to:

  • dostosowanie pobytu zgodnie z preferencjami gościa (temperatura w pokoju, rozmiar szlafroka lub pantofli, drink powitalny, itp.),
  • możliwość zarezerwowania usług dostępnych w hotelu, m. in.: zabiegi SPA, stolik w restauracji, zajęcia z instruktorem wraz z automatycznym doliczeniem do rachunku za pobyt,
  • przypomnienia o zdarzeniach zapisanych w kalendarzu pobytu,
  • ekspozycja na ekranie dostępnych promocji i aktualności,
  • mobilny check-in i check-out, bez stania w kolejce,
  • cyfrowa mapa hotelu wraz z nawigacją,
  • cyfrowy klucz na smartfonie,
  • wideo rozmowy z Concierge lub recepcją.

Produkt iLumio Mobile Concierge rekomendowany jest szczególnie dla hoteli typu resort, dających szeroki wachlarz usług i atrakcji na terenie obiektu.

 

Czytaj więcej…

Jak zmieniają się usługi hotelarskie 
Marriott i Amazon tworzą hotelowy pokój przyszłości
Samojeżdżący apartament, który może zrewolucjonizować sposób podróżowania 
Na orbicie okołoziemskiej powstanie pierwszy kosmiczny hotel 

Komentarze

komentarzy