Czas zacząć działać

reklama

Już nie tylko branża spożywcza, producenci środków czystości, czy sieci dyskontów reklamują swoje produkty i usługi w kontekście ekologii, ale nawet banki. Zobaczyłem właśnie reklamę jednego z nich, który będzie sadził drzewa tlenowe za otwierane konta bankowe.
Czekam na reklamy polskich hoteli jakie podejmują konkretne działania na rzecz ochrony środowiska, które wykraczają poza eliminację plastikowych słomek, czy segregację śmieci.
Hotele powinny zacząć konkurować między sobą nie na ilość gwiazdek, designerskie wnętrza, czy zakres wyposażenia i świadczonych usług, a właśnie pod względem inicjatyw proekologicznych.
A może obowiązkowe działania proekologiczne i certyfikację budynków (leed, breeam) należałoby wpisać do wymogów kategoryzacyjnych dla hoteli, zwłaszcza tych pięciogwiazdkowych?

Sieć Accor, która w Polsce jest wiodącą grupą hotelową pod względem takich inicjatyw, podąża za trendami i wprowadza nową ekonomiczną markę greet, będącą odpowiedzią na zrównoważoną turystykę, która łączy względy środowiskowe – w tym wyzwania klimatyczne, z odpowiedzialnym społecznie podejściem do prowadzenia biznesu. Marka została stworzona dla podróżnych, którzy chcą nadać sens swoim zakupom i są świadomi ich wpływu na środowisko.

Hoteli w Polsce przybywa coraz więcej i będą wywierały coraz większy negatywny wpływ na środowisko i lokalne społeczności.
Czas zacząć działać nie wyrywkowo i okazjonalnie, a w zaplanowany i świadomy sposób.
Pogarszanie się stanu środowiska naturalnego i klimatu wpłynie mocno na usługi turystyczne i hotelarskie.
Goście zwracają na to coraz większą uwagę. Sam wybrałbym ten hotel z dwóch w podobnym standardzie lub niższym, gdyby był eko. Nawet zaakceptowałbym wyższą cenę pokoju, gdybym wiedział, że dany hotel przeznacza środki na „zielone” projekty.
Od dawna dzielę się na blogu pomysłami jak uczynić hotel bardziej ekologicznym. Zachęcam też do tego inwestorów, moich Klientów.
Jako goście naciskajcie na hotele, aby nie były obojętne i oczekujcie zmian.

Wśród ważnych inicjatyw należy wspomnieć o:
– trendzie zero-waste w gastronomii,
– upcyklingu,
– redukcji plastiku,
– ograniczaniu produktów, których składnikiem jest olej palmowy,
– gospodarce obiegu zamkniętego.

Więcej o ekologii w hotelarstwie przeczytacie w moich publikacjach:

Trendy w hotelarstwie 2018

Trendy w hotelarstwie 2019

Hotele redukują zużycie plastiku

Pomysły na hotel przyjazny środowisku 

EcoCamp Patagonia – antyluksusowy luksus 

W Norwegii powstanie ekologiczny hotel Svart

Ekologiczny hotel Crowne Plaza w Kopenhadze 


zdj. Patagonia (Chile)

Komentarze

komentarzy

Post a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazine made for you.

Featured:

No posts were found for provided query parameters.

Elsewhere: