Korzystanie z usługi hotelowej, nawet za bardzo wysokie ceny, wcale nie oznacza, że gość może pozwolić sobie całkowicie na wszystko. Są goście, którzy niestety o tym zapominają i swoim zachowaniem irytują nie tylko obsługę, ale i innych gości.

 

smoking-suicide

Palenie w pokoju dla niepalących

Hotele odchodzą od dzielenia pokoi dla palących i niepalących. Palenie nie jest w modzie, więc i hotele wprowadzają całkowity zakaz palenia. Nie chodzi tu o dyskryminację osób palących, ale o to, że niepalący goście nie akceptują przebywania i nocowania we wnętrzach, w których czuć tytoń, a dearomatyzacja pokoju jest trudna i wymaga wyłączenia go ze sprzedaży, co powoduje straty dla hotelarzy. Mimo zakazów, próśb i wysokich kar finansowych są jednak goście, którzy nic sobie z tego nie robią.

 

hampton-bath-towel-ham-310-bt-wh_xlrg

Kradzież ręczników i szlafroków

Tak, nazwijmy rzeczy po imieniu. Wynoszenie z hotelu asortymentu, który jest wielokrotnego użytku i powinien zostać w hotelu jest kradzieżą. Lista rzeczy wynoszonych przez gości jest długa, łącznie z telewizorami, lampami i obrazami, ale prym wiodą miękkie ręczniki kąpielowe, a także szlafroki. Niektóre hotele przewidując zachowanie swoich gości umieszczają informacje w pokojach o możliwości zakupu poszczególnego asortymentu z podaniem ceny zakupu. Pamiętajcie, że hotel może obciążyć kartę gościa po wyjeździe jeśli stwierdzona została kradzież. Generalnie z pokoju możesz zabrać to, co jest przeznaczone do zabrania lub co po użyciu przez Ciebie nie nada się do ponownego użycia przez kolejnego gościa, tj. kosmetyki w jednorazowym opakowaniu oraz inne akcesoria łazienkowe (czepek, waciki, szczoteczkę do zębów itp.), jednorazowe kapcie, długopis/ołówek i notatnik oraz papeterię, a także czasopisma.

 

200532281-001

Bałaganienie w pokoju

Śmieci i resztki jedzenia na podłodze, rozlewanie napojów po meblach, rozrzucanie ubrań, a nawet fekalia w umywalce czy na wykładzinie. Tak, takie zachowania niestety są standardem dla niektórych osób korzystających z hoteli, nawet tych klasy premium. To w jakim stanie jest pokój w trakcie pobytu, czy po wyjeździe, wiele mówi o gościu hotelowym, po którym często nie spodziewalibyśmy się takiego zachowania. Zawsze zostawiaj po sobie względny porządek.

 

buty

Polerowanie butów ręcznikiem 

Ręcznik łazienkowy użyty do wyczyszczenia brudnych butów często się już nie dopierze, mimo to są goście którzy go używają do takich celów. W pokojach w hotelach kategorii 3 – 5* znajdziecie szmatkę, czy gąbkę do czyszczenia obuwia oraz maszynę do polerowania butów w lobby. W 5* hotelu powinna być dodatkowo dostępna (choć nie jest wymagana przepisami) usługa czyszczenia butów. W warszawskim hotelu Marriott w lobby jest nawet stanowisko pucybuta, z kolei w InterContinentalu goście mogą wystawić wieczorem buty przed drzwi pokoju, które w nocy zostaną bezpłatnie wypolerowane przez obsługę.

 

wodka

Oszukiwanie na minibarze

Goście bywają bardzo kreatywni, tak że do buteleczki po czystej wódce z płatnego minibarku wlewają wodę lub herbatę zamiast ‘Jasia Wędrowniczka’. No i potrafią nie przyznać się do konsumpcji asortymentu z minibarku. Hotel może obciążyć kartę gościa po jego wyjeździe.

 

pizza

Zamawianie jedzenia spoza hotelu

Z oczywistych względów nie jest to zadowalająca sytuacja dla hotelarzy, którzy mają w swojej ofercie restaurację i room service. A jeszcze niektórzy goście potrafią poprosić recepcję o numer telefonu do pizzerii, czy najbliższego „chińczyka”. Niemniej gość może sobie sam zamówić, czy przynieść jedzenie z zewnątrz nie pytając obsługę o zgodę.

 

124821416

Żądanie nieracjonalnej rekompensaty 

Niektórzy goście z notorycznego użalania się i awanturowania uczynili sposób na tanie podróżowanie. Nadmierne uleganie takim osobom psuje usługę, obniża standard obiektu i jest po prostu nie fair wobec innych gości. Wyłudzaniem i napastliwym zachowaniem, można więcej stracić, niż zyskać. Jeśli zostaniesz pozytywnie zapamiętany, możesz liczyć na lepsze traktowanie i większe względy obsługi.

 

mobile-phone-talk

Prowadzenie głośnych rozmów telefonicznych 

Ani inni goście ani obsługa nie muszą i nie chcą wysłuchiwać głośno omawianych przez telefon w częściach publicznych hotelu szczegółów służbowych rozmów i prywatnych spraw, wprowadzających ich w zakłopotanie, czy zakłócających ich spokój oraz pracę.

 

dziecko

Pozwalanie dzieciom na głośne zachowanie

Gościom z naszego otoczenia oraz pracownikom frontowym może także przeszkadzać głośne zachowanie dzieci, którym rodzice pozwalają na to, zostawiając ich samym sobie, aby się „bawiły”. Ucz swoje dziecko kulturalnego zachowania w miejscu publicznym, najlepiej dając dobry przykład własnym zachowanie, bo czym skorupka za młodu…

 

stm50d1deba2c6e620121219

Oczekiwanie wcześniejszego zameldowania

A nawet żądanie udostępnienia pokoju przed rozpoczęciem się oficjalnej doby hotelowej (w zależności od hotelu może to być godzina 14 lub 16) i to mimo tego, że pokój jest jeszcze nieposprzątany. Baaa, nawet mimo tego, że jest jeszcze zajęty przez innego gościa, który ma czas na wymeldowanie. Oczywiście awantura na całego i nich wszyscy dookoła usłyszą jak niezadowolony z tego powodu jestem. Co recepcjonista może w takiej sytuacji zrobić? Przede wszystkim zadzwonić do inspektorki pięter i zapytać czy pokój jest w trakcie sprzątania i ile to jeszcze potrwa (jeśli pokój jest gotowy, to jak najbardziej zameldować gościa), przyjąć bagaż na przechowanie, zaprosić do skorzystania z innych usług hotelu – spa, bar, restauracja, czy wręczyć mapkę miasta i „wysłać” na spacer i poinformować, że jak tylko pokój będzie gotowy to dadzą znać.

 

1297865305535_original

Urządzanie głośnych imprez w pokoju

Apartament hotelowy to idealne miejsce, w mniemaniu gości, na zorganizowanie imprezy urodzinowej, wieczoru panieńskiego, czy kawalerskiego. Zazwyczaj hotele, znając taki powód wynajmu pokoju, odmawiają przyjęcia rezerwacji, ale goście nie zdradzają swoich zamiarów. Głośne zabawy i zakłócanie ciszy innym gościom spowoduje wizytę ochrony lub policji, a nawet nakaz opuszczenia hotelu.

 

spocony_mezczyzna_c_mcfit

Niestosowny ubiór

Rozumiem, że w hotelu resortowym można chodzić po obiekcie w kąpielówkach i klapkach, ale niestosowne jest wchodzenie do hotelowej restauracji np. na śniadanie spoconym w stroju prosto z siłowni. Należy przestrzegać określonego w hotelach dress code’u lub zwyczajnie przyjętych zasad kultury.

 

Style: "Agfa"

Wynoszenie jedzenia z restauracji

Robienie kanapek na zapas to domena gości zwłaszcza w hotelach resortowych typu all inclusive, „bo po co ma się zmarnować skoro już zapłaciłem”. Choć znam przypadek jednej pani, stałego gościa 5* hotelu w Warszawie w którym pracowałem, która, ku zdziwieniu innych gości, całkowicie nie kryjąc się z tym, chowała do torebki bułki, ciastka, a nawet udka kurczaka!

 

p1000121

Waletowanie osób niezameldowanych

Po co płacić za dodatkową osobę, nawet jeśli cena pokoju jest niższa, właśnie dlatego że jest w nim zameldowana tylko jedna osoba. Ale już trzeba mieć tupet, żeby taką niezameldowaną osobę wprowadzić do restauracji na śniadanie i wmawiać obsłudze, że to wina recepcji, że na liście jest wpisana tylko jedna osoba. Pamiętajcie, że osoba niezameldowana w hotelu, przebywa w pokoju na wyłączną odpowiedzialność gościa i to on ponosi winę w przypadku rabunku lub zniszczeń w pokoju, dokonanych przez drugą osobę.

zdjęcia: materiały prasowe

 

Komentarze

komentarzy